måndag 30 januari 2012

Allergi?

Hej! Sedan twinsen började förskolan har deras små tjockismagar inte varit sig lika. Inga detaljer men vårt blöjförbrukning har iaf fördubblats. Vi måste till och med handskas med dessa akuta, brunfärgade problem nattetid. Varje natt. Och så ett par hundra gånger om dagen. Jag som oftast inte är så nojjig tänkte först att det nog var helt normalt, lite stressmage kanske? Men det går inte över. Barnen mår super i övrigt och älskar sin förskola. Vi har provat att utesluta alla mjölkprudukter samt byta välling till en med mindre fullkorn. Resultat likamed noll. Nu vill förskolan att vi kontaktar BVC för att undersöka om de är allergiska mot något. Så det ska jag naturligtvis göra. Jag är spyless på blöjbyten som dessutom ofta innebär sanering av både rygg och outfit. Och hur trötta Kaspian och Alvina är på detta vågar jag knappt tänka på. Stackare! Jag tycker dock att det är konstigt att deras magar plötsligt blivit kajko trots att vi inte bytt matvanor..

4 kommentarer:

  1. Hmm låter ju skitskumt (höhö), speciellt att det gäller båda två.
    Noahs mage blev betydligt bättre efter att vi bytte till 6-månadersvälling, men om ni redan provat det så vet i tusan. Konstigt.
    Hoppas BVC har nåt vettigt att komma med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Hihi. BVC hade inga storslagna idéer utan tyckte vi skulle ha lite tålamod då omställningen till mindre fullkorn kan ta ett par veckor. Så vi hoppas på det!

      Radera
  2. Jag tycker att pys mage är betydligt mindre samarbetsvillig i veckorna när han är på dagis, jämfört med på helgerna. Ett tag trodde jag att han blev konstig av att äta mycket bröd, men sedan kom jag på att de kanske ger barnen päron och russin som mellanmål (vilket de gör). Det sätter definitivt fart på pysens mage. Till och med päronjuice har den effekten. Däremot funkar äpple och banan bra. Good luck! Kramisar

    SvaraRadera
  3. Vad ges till barnen på förskolan? får dom lunch? mellis? och vad får dom. eftersom det började när twinsen började på dagis borde det ju vara nåt som dom får i sig där. Kolla med personalen där vad dom får i sig. /Jenny

    SvaraRadera