torsdag 29 december 2011

Datenight

Hej! Ledsen för dåligt uppdaterande på bloggen. Trots att jag har massor att berätta och blogga om så vill inte tiden räcka till. Och för mig är det självklart att prioritera umgänge med min familj och mina vänner då jag är hemma i Vilhelmina, det händer ju inte alltför ofta.
Men nu måste jag berätta om vår kväll igår. Jag och maken var nämligen på DEJT!! Det var inte igår.
Nu när vi kan frossaa bland sådana eminenta barnvakter så vore ju jag och Robert helt crazybananas om vi inte utnyttjade detta faktum. Så gårdagskvällen spenderade vi på Vilhelminas biograf. Vi inledde med fika i den gamla hederliga cafeterian utanför. Bryggkaffe. Inte alls så dumt. Sedan köpte vi popcorn och läskeblask och tokpeppade inför filmen. The Stig-Helmer story. Både jag och Robert älskar Lasse Åberg och alla hans geniala Sällskapresan-filmer. Jag tror på riktigt att vi sett dessa vid en miljon tillfällen. Men nu känner jag mitt ansvar att varna er för denna film. Den var så tråkig att vi helt seriöst misstänker att Lasse drabbats av demens eller någon annan allvarlig sjukdom. Den var så TRÅKIG. GALET TRIST! Jag skrattade en gång och det var då Stig-Helmer hade på sig en ful hjälm och gick in i en lampa så att det blev en liten smäll pga kollisionen mellan hjälm-lampa. Skitlöjligt ju. Men jag hade ju laddad för att skratta så skrattet ville ju komma ut. Så då fick störtkruka-in-i-lampa-smäll duga som skrattutlösare. Då fattar ni vilken nivå humorn låg på. På en obefintlig, osynlig, mager, låg och oansenlig nivå. Har inte varit på dejt med sådan ansenlig mängd grus i ögat tidigare.
Men det gkorde iof inte så mycket. Det var ljuvligt att få ha Robert för sig själv i hela 3 timmar. Lyxigt.
Dessutom så har jag och Robert inte varit på bio sedan februari 2010. Vi såg då Avatar och jag var nygravid. Efter det mådde jag illa och spydde i 16 veckor (kunde inte gå på bio), sen fick jag foglossning och kunde inte sitta stilla i 2 h (kunde inte gå på bio), sen blev jag så fet och var tvungen att kissa hela tiden eftersom urinblåsan inte fick plats (kunde inte gå på bio), sen kom twinsen (nu kan vi absolut inte gå på bio). Så trots att vi denna gång prickade in en kass film så är jag självklart lycklig över att jag befunnit mig på en biograf med min Robert igen!

Vi har också hunnit fika på Stenmans såklart
Hopp i sängen är en ny favvorit!
Jag var glad och peppad innan filmen. Sen blev jag trött!
Vi har fikat hos farmor och farfar
Utelek
Twinsens kompis Sam har varit här och busat järnet
Min älskade lillasyster
Robbis med sitt bryggkaffe och sin magiska biobiljett

Sömnpiller



 

1 kommentar:

  1. Haha! Vad härligt med datenight i Villis. Ni kan ju trösta er med att det troligtvis inte fanns så många andra filmer att väja på =) Men jag älskar ändå Villis! Saknar att inte komma upp på julen!! Vore kul om vi prickade in att vara där samtidigt, då måste vi ju ses =)
    Kram Jenny

    SvaraRadera