onsdag 16 november 2011

Zoo

Visa bild.JPG i bildspel
Mina uppspelta och nyfikna barn på äventyr..

Visa bild.JPG i bildspel
Jag tyckte mest om att titta på girafferna. Sjukt stora. Sedan försökte jag blunda från att de flesta djuren bodde i alldeles för små hagar. Stackare..

Visa bild.JPG i bildspel
Noshörning..


Idag har vi varit på Zoo mest hela dagen. Vi har kollat på elefanter, giraffer, tigrar, noshörningar, tapirer, lejon, apor, flodhästar, zebror och allt möjligt. Då vi för många år sedan började prata om att försöka skaffa barn så kunde vi drömma oss bort och fantisera om hur kul det skulle vara att göra denna typ av aktiviteter. Att uppleva besök på djurpark genom ett barns ögon, att gå på cirkus, gå barn-BIO och äta popcorn, Liseberg, vattenland och dylikt tillsammans med sina barn. Idag var nog första gången som det faktiskt kändes som att vi gjorde en "riktig" familjeaktivitet. Tidigare har de varit så pyttesmå och varken varit speciellt medvetna eller intresserade. Men idag hade barnen hur kul som helst och var såå fascinerade över alla djur. Sedan brydde de sig inte nämnvärt över om det var en kossa, get eller giraff de tittade på. Av förståeliga skäl. Men det glädjer en mammas hjärta enormt att se sina barn glada, nyfikna, exiterade och uppspelta. Dessutom är både jag och Robert ganska barnsliga och jag kan erkänna att jag genuint njuter av barnsliga aktiviteter av de flesta slag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar