måndag 14 november 2011

Shopping och lördag hela veckan för twinsen..

Som jag skrev i förra inlägget- Just nu räcker inte tiden riktigt till för allt man vill. Blogga till exempel. Men en liten lägesrapport ska jag bjuda på såklart! Och hur är det man säger nu igen? En bild säger mer än tusen ord..
Vi har mest shoppat i dagarna två.. Och gått hundra mil på världens sämsta trottoarer.  KL är inte planerat utifrån att man ska ta sig fram till fots. Taxi kostar nästan ingenting men jag och maken tycker att man upplever allt så mycket bättre om man promenerar. Fast det faktum att vi har tvillingvagn gör inte direkt saken lättare, så ibland måste vi hoppa in i en taxi- för att undvika att få åka hem med twinsen i mosad form. 

Mysig park nästan bredvid hotellet. Robert joggade runt parken i morse och i morgon är det min tur! 

Här försöker Robert få med både mig, Kapian och Petrona Towers på bild.  Robert är maniskt besatt av dessa två torn. De är såååå coola, höööga, ståååtliga och magnifika. Kommer denna fascination från att de är någon sorts fallosymbol kanske?  Här har jag i allafall fått klättra upp på en gräskulle för att vi skulle försöka få med de höööga och frääääna tornen. Det gick inte så bra som ni ser. Dessutom kom en arg parkvakt och blåste en visselpipa i örat på mig så att jag nästan fick tinnitus. Man fick inte stå på gräskullen tydligen. Hoppsan. Men han nöjde sig med att ge mig onda ögat- jag slapp fängelse. Puh. 

Men nu fick han med allt. Stjärnfotografen min!
Han ligger på rygg på marken och fotar som värsta proffsfotografen (?).
Ser ganska kul ut. Obs- kolla noga så ser ni vad min son har i munnen. En klubba. Av socker. Vi har tappat det helt nu gällande sockerrestriktioner. Vi har nämligen upptäckt att om man ger dem en klubba så sitter de nöjda i vagnen i över en timma! En timma = massa tid för shopping. Efter en timma så får de komma upp och springa av sig lite socker-energi. Sen tillbaka ner i vagnen för en ny runda. Jag vet att vi är totalt vidriga föräldrar- men nöden har ingen lag. Då vi shoppat oss nöjda är det slut på lördag-hela-veckan-beteendet.. Sen måste jag skylla på min man då det var han som köpte klubborna  och gav barnen dem i smyg... Men då jag märkte deras effektivitet så kapitulerade jag.. Det är fantastiskt effektivt!

Dålig bild, men såhär ser det ut inne i tornen. Åter ett gigantiskt köpcentrum. Detta är dock fyllt av butiker så som Gucci, Prada, Mikael Kors, Bvlgari, Chanel, Louis Vuitton, Hugo Boss, Armani, Chanel, osv.... Så det blir mest fönstershopping för vår del. Jag dreglar. Men vi har också fyndat en hel del. Typ Converse till hela familjen, Asicsskor (mina löpskor) och plagg från Polo Sport som är mkt billigare än hemma. 

Och sen blev det åter igen flottig middag. Malaysiatrippen går i fastfood anda.. Men turiststråken är väldigt amerikaniserade måste jag säga. Det kryllar av kedjor likt KFC, McDonald´s, Starbucks, Chilis (som vi är på nu..), Wendys, Donut factory,  osv.. Det är helt klart "inne" med fastfood här. Tur att vi promenerar mycket...så att vi inte förvandlas till degiga, flottiga pommesfrittes allihop i familjen. 

Och så här ser tornen ut på kvällen...

På väg hem med en vagn som nästan tippar baklänges av all last..  Jag hittade dessutom en butik där man kunde köpa  STORA blöjpaket och slippa köpa alla dessa 4-pack. Fatta vilken knäpp idé- blöjor i 4 pack. Som en skämt för en tvillingfamlj. 4 blöjor kan vi förbruka på en halvtimma ibland.. Så jag blev glad över denna butik med rejäla blöjpaket. 

Hemma igen..

Obligatoriskt gull med tjejerna i receptionen.. Lite får man ju bjuda till då de bjussar på en svit.. Alvina har somnat i vagnen...det tar på krafterna att shoppa...

Utanför vårt rum. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar