torsdag 17 november 2011

Next stop..

På söndag tackar vi Malaysia för denna gång och åker tillbaka till Thailand för att leva strand/pool-liv igen. Denna gång blir destinationen Kao Lak. Spännande!!!
Jag undrar om jag någonsin kommer att kunna åka hem till vardagen igen. Jag är helt förlorad i vårt nya superlyxiga semesterliv. Jag har t.ex. slutat plocka upp saker från golvet. Jag har slutat bädda sängen. Jag är världens slappaste människa (det är TUR att vi har twinsen som håller oss på jorden mitt i alla bekvämligheter och lyx!!). Det är ju ingen mening att plocka och hålla på att vara ordningsam när någon annan städar och bäddar åt oss vareviga dag! Varje dag möts vi av ett kliniskt rent rum, nya sängkläder, våra skor på prydliga rader i hallen, toapapperet vikt i en fin form, välfylld minibar. Det är helt SJUKT ju. Jag kommer knappt ihåg hur man lagar mat. Kan inte ens minnas hur man steker ett ägg. Jag kommer att stå i köket som en fågelholk och titta på stekspadar och ugnsformar med ihålig, oförstående blick. Herrejesus, det kommer bli tufft att komma hem till overaller, handla på COOP, fiskpinnar, tvättmaskin, slut-på-toa-papper, dammsuga igen. Jag kommer kanske att behöva en intensivkurs (någon frivillig). Men. Vardagen kommer att komma tillbaka och då är det goodbye och puts väck med bekvämligheter lyx. Så därför tänker jag fortsätta att frossa i denna lättja och bekvämlighet i ett par veckor till. Här kommer bilder från vårt nya hotell!
Blue Village Exotic – Khao Lak Seaview - Bild 6
Kommer twinsen våga att åka denna måntro? Och då menar jag inte helt själva  såklart. 
Blue Village Exotic – Khao Lak Seaview - Bild 4
STOR pool! 

Blue Village Exotic – Khao Lak Seaview - Bild 16
Här ska vi sitta och glo på balkongen

Blue Village Exotic – Khao Lak Seaview - Bild 46
De här kommer nog att uppskattas av våra twins..nu då de sett riktiga elefanter och allt..
Blue Village Exotic – Khao Lak Seaview - Bild 8
Vi bor några futtiga meter från havet. Skönt!
Som tvillingförälder ska man alltid göra det så bekvämt som möjligt för sig
eftersom livet i sig inte är så okomplicerat alla gånger! 

Blue Village Exotic – Khao Lak Seaview - Bild 50
Och hotellrestaurangen finns på stranden. Just the way we like it!!!
Khao Lak - Bild 1
Paradis!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar