torsdag 24 november 2011

Kör vi man-man eller zonförsvar idag älskling?

Som ni vet är min man en fotbollsnörd ut i fingerspetsarna. Jag är motsatsen till fotbollsnörd. Jag avskyr fotboll. Men, jag måste medge att fotbollens metoder kan vara användbara. Då vi springer efter barnen mest hela dagarna brukar vi komma överens om vi ska köra man-man eller zonförsvar. Då vi kör man-man tar jag t.ex. Kaspian och Robert ansvarar för Alvina. Vi håller koll och ser till att det tilldelade barnet inte drunknar, ramlar nedför något stup, äter för mycket sand eller demolerar något på hotellet. Vår andra metod är zonförsvar. Då ansvarar vi för det barn som för tillfället är närmast. Jag tycker personligen mer om zonförsvar eftersom det blir mindre spring då. Lite mer bekvämt. Nu ska vi iväg på den lokala marknaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar