fredag 11 november 2011

Femstjärnig svit, magic twins och strösselkoma!

Just nu befinner vi oss på ett femstjärnigt hotell i KL. Även om vi har bott på hotell med 4 stjärnor innan vi kom hit så kändes det naturligtvis lite extra spännande att åka hit. Fem stjärnor är en hel stjärna mer än fyra. "Ååh, undrar hur det kommer att se uuut??"- har vi sagt till varandra på vägen hit.
Sen kom vi hit. Sen tittade samtliga 7 kvinnor i receptionen ner i vår vagn. Oh, my GOD!! Are they TWINS???!!!"- skrek en. Vi svarade att "Ja, det stämmer. En flicka och en pojke". Då händer detta: Alla sju kvinnor börja springa omkring som yra höns medan de gormar likt Petra Mede på kokain "OOOOOOHHHHH MMYYYYYY GOOOOODDDD! ONE GIRL AND ONE BOY!!!!!!! THATS INCREDIBLE!!!!!!
(Alltså om ni skulle se hur SJUKT SJUKT SJUKT tokiga alla asiater blir då de får höra att vi har tvillingar med olika kön- ni skulle inte tro oss. Igår stod det 20 kineser i kö för att ta deras foto bredvid barnen. Jag ljuger inte. Vi borde börja ta betalt.)
Sedan hade vårt ordinära femstjärniga hotellrum uppgraderats till en svit. EN SVIT. Vi behöver inte betala extra. De vill bara att våra magiska tvillingar ska bo på ett acceptabelt och bekvämt sätt. Helt ok med oss! Så nu bor vi i en svit på 80 m2. Vi har två badrum. En gigantisk säng. 2 superfina spjälsängar. En lounge. Ett vardagsrum med två feta fotöljer och en soffa. Vi har en kontorsavdelning med skrivbord. Vi har två stora plattTVapparater med DVD. Ett hörna avsedd för att göra sig fin, typ sminkbord. En bar. En stor balkong med utsikt över Petrona Towers. En megagarderob. Allt i lyxig kvalitét och härliga detaljer. På samma våning har vi den fina poolen, stort gym, SPA, restauranger (3 st). Jag trodde jag skulle ramla baklänges. Då vi kom in i SVITEN betedde sig jag och min man värre än barnen. Vi sprang runt, runt, runt och viftade med armarna och babblade i munnen på varandra. ÅH TITTA TEVEN, ÅH TITTA ETT TILL BADRUM, OJ TITTA BAREN, OH TITTA EN TV TILL, ÅH TITTA SOFFAN, OOOOOH VILKEN SKÖÖÖN SÄNG. Och så vidare. Efter ca 45 min började vi lugna ner oss (barnen började kolla på oss och se lite oroliga ut). Vi bestämde oss för att inta middag i en av hotellets restauranger. Vi valde buffé-restaurangen då vi bara ville ha något snabbt och lätt. Oh herre min je. Jag tror att det var här begreppet "frosseri" har sitt ursprung. Här fanns mat från världens alla hörn. I Italienska hörnet stod de och bakade pizza för glatta livet och fixade pastarätter utifrån varje unik beställning. Salladsbuffén var större än hela frukosten på Scandic. Man kunde äta kinesiskt, indiskt, malaysiskt, mexikanskt. You name it. En avdelning bestod av enbart färska skaldjur med tillbehör (här hängde jag mest..). Addera chokladpralinsavdelning. Tårtmakeri. I glassbuffén står en liten glassgubbe och langar upp glasskulor i önskad smak- och sedan kunde man välja på 37 (trettiosju) olika tillbehör typ strössel, chokladlinser, torkad frukt, kola/choklad/frukt-såser, olika nötter (jag räknade). I ärligheten namn tror jag inte att vi åt så mycket ändå eftersom det nästan blev för mycket. Man blev så överväldigad av detta överflöd att man mest sprang omkring med ett barn på ena armen och ögon stora som tefat. Kul upplevelse. Tyvärr glömde jag kameran. Vi kommer nog med all säkerhet att återvända och då ska detta dokumenteras! Oj, jag är fortfarande i chock- över vårt nya boende och allt annat. Nu sover twinsen sött. Vi har firat med varsin cocktail och nu ska vi alldeles strax hoppa ner i vår lyxsäng. I morgon skall KL utforskas. Livet är härligt. Jippi jihoo!

3 kommentarer:

  1. Åh! Det låter som att ni har det underbart. Hoppas vi också får fördelar när vi åker till Korea med Eli och Noah. Njut i fulla drag :D

    Kramar!
    /Anneli

    SvaraRadera
  2. Herregud, verkar verkligen vara paradiset ni kommit till!!!

    SvaraRadera
  3. hahahaha jag skrattade högt och länge när jag läste beskrivning av dom "galna" thailändarna! Oscar och Elsa skrattade också...åt mitt skratt. :) Ha det så superskönt nu på lyxstället och tanka lyx allt ni orkar.

    SvaraRadera