torsdag 10 november 2011

Dejt-kväll med smörfejs..


Igår tog jag och maken en ledig kväll från våra barn. Hur då kan man undra. Jo, barnen fick äta sin middag på hotellrummet. Därefter så nattade vi dem, gjorde oss i ordning, packade vår babywatcher och gick till hotellets restaurang några tiotals meter bort. Där avnjöts en grymt god middag och inte lika grymt gott vin. Vin är nog inte thaiarnas grej riktigt. Men det dög. Det var underbart att få äta sin middag och samtidigt ha en konversation med sin man. Det var ett tag sen. Vi åt, pratade och njöt och var bara lite smått nojjiga över att babywatchern skulle strejka eller inte fungera. Helt i onödan för då vi kom tillbaka till hotellrummet någon timma senare låg våra små hjärtegryn och sov så sött och djupt som två knockade, sömnsjukedrabbade små gosekorvar. Vi bestämde att vi absolut ska ta fler barnfria middagar framöver. Men jag skulle absolut inte vilja äta utan barnen varje kväll- oavsett hur kaosartade, hysteriska och stressiga våra middagar kan vara så vill jag inte vara utan twinsen- de är ju mina barn och vår familj är bara halv utan dem. Jag bjuder inte på några kort på mig själv från vår romantiska babywatcherdejt. Som ni vet har jag ju glömt sminkväskan hemma vilket gav mig lite panik de första dagarna. Då tiden fortlöpt har jag insett att det är ganska skönt att slippa sminka sig. Det går ju i alla fall väldans fort att ta sig ut på kvällarna. Dusch-hoppa i kläder-klar. Det passar en tvillingfamilj ganska bra måste jag säga. Dessutom så ser man hyfsat fräsch ut utan smink då man är brun. Men vi kommer inte ifrån det faktum att jag ser ut som ett smörpaket i fejset på bilderna samtidigt som mitt hår har förvandlats till ett galet, otämjbart burr i denna fuktiga värme. Fy tusan. Så, ni får kolla på min make istället. Jag hoppas att jag ska hitta smink i Kuala Lampur (har inte hittat något smink som jag tycker duger här i Thailand…här finns bara puder som lovar att göra dig blek i fejset och det har jag inte varit så värst sugen på..) så att självkritiska jag slipper radera alla bilder från kameran. 
Tänk vilken fantastisk uppfinning. Eller vilka två fantastiska uppfinningar.  Babywatchern och vinet. Genialiskt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar