fredag 14 oktober 2011

Resfeber..

Hej! Håller på att att skriva listor och packa inför Thailand. Den ursprungliga planen var att vi bara skulle gå omkring i bikini/badkläder i 2 månader och att jag skulle packa lätt. Lätt som en fjäder. Men det med twins i huset är det omöjligt att packa lätt. Det blir en packning i kategorin bly istället. Jag har bara börjat och soffan är redan överbelamrad med diverse kläder, UV-dressar, favoritgosedjur, vätskeersättning, välling, grejor och bråte. Jag har försökt att kommunicera med min man angående hur vi ska tänka kring packningen och twinsens klädval.
Jag: Jag tänker att vi ska packa tunna, svala kläder som ändå skyddar mot solen.
Robert: Alltså måste man planera vilka kläder vi tar med. Kan vi inte bara lyfta upp en lagom hög ur garderoben och lägga i väskan? Det är väl inte så hiiimla noga? 
I say no more. Han är rolig han. 
Resfebern gör sig till känna att jag lätt irriterar mig över det mesta och känner mig stressad över skitsaker. Typ över om vi ska hinna skura ur kylskåpet. Tänk så äckligt att komma hem till ett smutsigt kylskåp. Robert, han är lycklig som ett litet barn och dansar omkring hemma samtidigt som att han mumlar monologer om sandstränder, Singha (Thailändsk öl) och att jag ska vara halvnaken i sextiotvå dagar. Och jag deppar över lite skit i kylen och hetsar kring hur många paket Panodil-suppar vi ska packa. 
Jag vet, jag är knäpp. Jag borde också njuta av tanken att vi snart ger oss iväg på en låååång semester. Men just nu så grumlas alla härliga tankar av måsten av olika slag och en stor dos resfeber. 
Så här glada var vi förra gången vi besökte Thailand och jag vet att allt kommer bli super och toppen även denna gång. Men jag vill bara spola fram tiden och slippa packa, flyga i hundra år med två vilda twins och sitta på en skumpig buss i timmar innan man kan hoppa i plurret. 

2 kommentarer:

  1. Det är inte så dyrt med kläder i Thailand, så om du missar någonting kan du alltid köpa det där... Kram å ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Åååååååååååååååååh vad avis jag blir!! En vecka med lite småkyla här hemma så har jag glömt bort allt vad detharjunyssvaritsommar heter :O(
    Önskar er en fin lördag!

    SvaraRadera