torsdag 13 oktober 2011

Ni får hata mig lite om ni vill...

KC Grande Resort - Bild 2
Här ska jag och twinsen bada likt tre törstiga sälar inom några dagar..
På måndag åker familjen Vilahamn till Thailand. Där tänker vi tillbringa de närmsta 62 dagarna. Vi har en fullbokad agenda, bl.a. bada, äta melon, gå på massage, hångla, äta massvis med smarrig mat, sova, smörja in oss i solkräm, springa som galningar efter twinsen så att de inte drunknar, bada igen. Typ så.  Medan regnet smattrar mot fönsterrutan tänkte jag att jag skulle visa er några bilder på var vi kommer att tillbringa de första veckorna.. Detta hotell på Koh Chang blir vårt första stopp. Bilderna är lånade från Fritidsresor.
KC Grande Resort - Bild 1
Om vi tröttnar på poolen så kan vi ju alltid hoppa ner i havet i stället..
KC Grande Resort - Bild 10
Och om vi tröttnar på att bada i havet så kan vi glo på havet från vår Superior Bungalow en stund..

KC Grande Resort - Bild 6
Eller så kan vi roa oss med att springa mellan havet, bungalowen och poolen... 

KC Grande Resort - Bild 12
Sen blir vi nog törstiga av allt badande och då kan vi ta en drink i poolbaren..
KC Grande Resort - Bild 24
Sen kan vi kolla på teve medan twinsen sover sin eftermiddagslur..

KC Grande Resort - Bild 17
Eller snuska oss i den här kanske..

KC Grande Resort - Bild 29
Då twinsen har vaknat ska vi bubbla lite i poolen, med utsikt av solnedgången såklart..

KC Grande Resort - Bild 30
Men det är klart. En höst i Göteborg är inte fy skam den heller...

8 kommentarer:

  1. Hej Sofi!
    Hur länge ska ni bo på detta hotellet? Ser att ni sak vara borta i 62 dagar. Vi ska också till Koh Chang och har bokad ett hotell i närheten av detta hotell, valde mellan detta och ett annat.
    Kram Claudine

    SvaraRadera
  2. Hej!! Vi ska bo här i 14 dagar och sen åker vi till Koh Samui. När åker ni dit?

    SvaraRadera
  3. Vi åker dit först i mitten av nov.

    SvaraRadera
  4. Åh, Sofi! Jag är så avundsjuk!! Men jag ser fram emot dina uppdateringar flera gånger per dag medan ni är borta:) Ha det så underbart skönt!! Kram/ Madelene I

    SvaraRadera
  5. Wow...är ni miljonärer? ;) Berätta vad ni jobbar med så jag vet vad jag ska utbilda mig till.
    Ni kommer att ha det helt fantastiskt! Ha så fint.

    SvaraRadera
  6. Ni kommer säkerligen få det helt ljuuvligt och det är ni nog värda! :) Ville bara titta in o säga att din blogg förgyller min vardag! Har själv en liten kille som är en månad äldre än era twins så jag kan tänka mig hur du har det om dagarna..fast x2 :)
    Gillar att du är ärlig o skriver om allt mellan himmel o jord, skratt o tårar...precis som det är i verkligeheten! Hoppas ni får det underbart där borta i värmen o jag ser fram emot kommande underhållande inlägg från dig du grymma tvillingmamma!;) Kram på dig

    SvaraRadera
  7. Till Claudine. Det var ju typiskt att vi missar er. Hoppas allt är bra med er! Till Madde: Kul att du fortfarande följer oss. Hoppas allt är toppen med dig och lilla My!! Saknar er!
    Till anonym: Hahaha!! Miljonärer!!! Om det vore så väl! Nä, vi har världens Svensson-jobb. Jag är sjukgymnast och Robert gymnasielärare. Så om du vill bli rik så ska du utbilda dig till något annat! Hemligheten heter att spara (vi har sparat ett år inför denna resa) och boka smarta resor! Vi bokade flyget för länge sedan till ett bra pris och Robert är grym på att hitta prisvärda hotell! Sedan är det ju grymt billigt i Thailand! Pengarna räcker länge! Jag har tagit ut väldigt få föräldradagar men vi kommer att ta ut en del under semestern..
    Till Caroline: TACK! Jag blir så otroligt glad över kommentarer. Särskilt då de är så trevliga och gulliga som din! Jag är glad att du följer oss och att vi förgyller din vardag. Hoppas att du och din lille prins har en härlig höst! Och jag lovar att försöka blogga massor från Thailand också! KRAM till er alla.

    SvaraRadera
  8. Åh! Nä, jag hatar inte dig...men grymt avis såklart. Hoppas denna resan går lite bättre än Italien-resan, men det kommer nog inte vara några problemas! Ni kommer få det underbart!

    SvaraRadera