torsdag 27 oktober 2011

Klubbad säl..

Är detta är hägring måntro?
Att ligga och pressa på stranden, läsa smaskiga pocketböcker och ha det allmänt soft är bara att fetglömma då man är på semester med twins. De tillfällen som vi aktivt försökt oss på att skaffa en pepparkaksfärgad bränna kan man räkna med ett endaste finger. Eftersom vi är noga med att barnen inte ska bränna sig så tillbringar vi mest tid i skuggan och är tom inomhus då solen är som starkast. Och eftersom jag dessutom försöker plugga en stund varje dag så blir det svårt att få loss barnfri tid för att bara slappa och sola. Men igår bestämde jag och min man att nu är det sannerligen dags för lite seriös pressning. Eftersom det gick alldeles utmärkt att lämna twinsen med hotellets nannys förra veckan så beställde vi en till session med samma barnvakter. Vi dumpade twinsen och sprang alla 20 m ner till stranden. 60 minuter hade vi till vårt förfogande. En timma där mycket skulle hinna avklaras. Simma lååågt ut i havet och inte bara plaska runt på det grunda, sola naturligtvis, ta en läskande drink i poolbaren, hångla i vågorna. Timman gick väldigt fort- det vill jag lova. Men oj vad vi njöt. Den enda smolken i bägaren var att vi under dessa ynka 60 minuter fick ungefär 29 frågor från hotellpersonal och andra gäster "Where is your babies?". Så jag hade lite ångest över att de trodde att vi bara låst in dem på hotellrummet. Men strunt i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar