söndag 23 oktober 2011

Jädra svikare-whiskey!!

Min mor är en klok kvinna. Och hon har lärt mig följande husmorstips. "På utomlandssemestern- ta en whiskey det första du gör på morgonen. Om man dricker sprit på fastande mage så dör alla basilusker och magen hålls i topptrim". Jag lyssnar ju alltid(?) på min mammas ord och på alla resor (som blivit en hel del genom åren) har jag börjat dagen med en liten sup. Och peppar, peppar- trots att jag aldrig brytt mig nämnvärt om vad jag stoppar i munnen eller varit toknoga med handhygienen så har jag aldrig varit magsjuk utomlands. Robert, den veklingen, brukar ofta åka dit men jag mår alltid toppen! Men inte längre. Trots att jag lyssnat på min kloka mor och faktiskt även denna resa börjat varje dag med en whiskey... Jäkla svikare.
Den här dricker jag... den billigaste skitwhiskeyn jag kunde hitta.
Varför inte då all whiskey smakar skit, oberoende av prisklass..

1 kommentar:

  1. Du har köpt en för billig Whiskey! Det är hela felet!

    SvaraRadera