torsdag 27 oktober 2011

Romantik?

Igår hade min härliga man en överraskning till mig. Jag har länge tjatat och klagat över mina fötter vars fotsulor är under all kritik. Som fnasiga gamla sandpapper...uäck! Så igår eftermiddag förkunnar Robert att kvällen har massa roliga inslag. Planeringen löd: Romantisk middag på en Barbeque-restaurang på stranden och sedan shopping och en lyxig fotbehandling då twinsen somnat i vagnen. Härliga tider! Tänkte jag. Vi inledde starkt med en väldigt god middag bestående av grillspett med olika smaskiga tillbehör. Sedan fick twinsen välling och somnade i vagnen och vi gick en liten shoppingtur. Dessvärre så har Koh Chang (och resten av Thailand förutom Bangkok) verkligen inget vidare shoppingutbud (om man inte är förtjust i flipflop, halvdana kopior av alla dess slag, armband av snäckskal och handgjorda blomformade tvålar) så det blev en väldigt billig runda. Jag shoppade inget. Ok-nästa punkt. Fotbehandling. Då visade det sig att min man hade planerat att jag skulle gå på Fish-SPA. Då stickar man ner fossingarna i en tank proppfull med små, äckliga, hungriga fiskar som älskar att tugga i sig döda hudceller. Så. Jävla. Äckligt. Jag är rädd för fisk. Jag får panik om det kommer en liten rackare simmande i havet. Så hur han kunde tycka att det var en romantisk idé att låta en miljard fiskar klättra runt på mina fötter och underben övergår mitt förstånd. Robert tjatade och tjatade och tjatade. Tillslut satt jag mig i allafall på kanten till den tokvidriga fisktanken. Ni får tycka att jag är svinlöjlig- men jag började faktiskt grina lite för att jag var så rädd. Hur historien fortlöpte får ni se på kommande bilder...
Vitlöksbröd är en favorit som förrätt hos samtliga familjemedelmmar..
Notera repet som vi bundit fast twinsen med i stolarna. Mycket effektivt.

Min prins som blivit så stor och duktig!

Efter maten så tar sig twinsen en joggingtur på stranden..

Jag älskar att vara på semester och busa och umgås med både mamma och pappa samtidigt! 

Shoppingtur utan shopping..

Tokrädd och väldigt skeptisk tvillingmorsa. Jag hade ju förväntat mig något lyxigt och romantiskt.  Jag var såå besviken.

Fötterna nästan i. Nu gråter jag faktiskt även om det kanske inte syns på bilden. Fiskarna var det äckligaste jag sett.
Små, , slemmiga med enorma käftar!

Men, vågade jag mig på denna nära-döden-upplevelse trots allt?

Svar: NEJ!!! Robert fick smaka på sin egen medicin.. Han var också skiträdd och satt och ojade sig i en kvart..hihi!!

Jag tog en vanlig fotbehandling i stället. Det är mer min melodi..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar