lördag 22 oktober 2011

Välknådad hönsmamma

Idag är det ju lördag. Detta innebär noll plugg och ingen löpträning. I stället har vi shoppat, badat (såklart) och haft barnvakt(!). Hotellet erbjuder babysitting till en rimlig summa. I går då Robert varit ute och sprungit så kommer han in i vårt lilla hus, väldigt glad i hågen och förkunnar stolt att han fixat barnvakt så att vi två tillsammans kan besöka hotellets SPA. Då våra dagar med twinsen är ganska (läs väldigt) intensiva så borde min reaktion vara glädje...eller? Istället fick jag sådan huvudvärk att jag var tvungen att gå och lägga mig samtidigt som twinsen. I morse var jag butter och hade klurat ut ungefär sjuttioelva anledningar till varför vi absolut inte skulle lämna twinsen till två thailändska nannys. Risk för psykisk ohälsa var en av dem.. Jag är en höna, jag vet. Men då det kommer till att lämna bort våra barn är jag väldigt nojjig. Det är någon moderlig instinkt- något biologiskt och genetiskt som jag inte kan styra över. Eller det är i allafall min förklaring till min man då han tycker att jag är en fjant. "Barnen kommer att ha sååå kul!!"- säger han. "Barnen kommer att vara rädda och känns sig otrygga för resten av deras LIIIV!! och "De förstår ju inte thailändska"-Säger jag.
Men, tro det eller ej så kapitulerade jag. Och då jag väl låg där på massagebritsen och blev knådad och manglad efter konstens alla regler så släppte min oro. Det var så SKÖÖÖNT. Och lyxigt att ha Robert bredvid. Det som också gjorde mig trygg var att våra nannys kom till vårt hus där twinsen har gjort sig hemmastadda. Dessutom så har de ju varann! Det hade kanske varit värre om vi bara hade ett barn.
Frukost- den bästa måltiden på hela dagen enligt mig

Ledsen över enformiga strandbilder.. men vi tillbringar all vår tid på ett mycket begränsat område.. Det enda vi gör är ju att bada och äta så det blir inte mycket mer spännade bilder än så..

Det är galet långrunt och endast små vågor vilket är perfekt för oss med små kids

Vågor är sjukt spännande

Barnen har fått en ny badelefant som är mycket uppskattad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar