fredag 7 oktober 2011

Friends and fun

Eftersom vi väldigt snart tar vårt pick och pack och flyr Göteborgshösten så träffade vi upp ett gäng av våra närmsta vänner på middag på Thai Moon. Vi får passa på medan mamma är här- det var faktiskt vår allra första middagen ute tillsammans utan twinsen.. Vi kände oss uppspelta likt två treåringar på julaftonsmorgon. Vi liksom hoppade av glädje på väg mot restaurangen. "Tänk- jag ska få äta min mat IFRED!! sa Robert och skuttade ännu högre".
På Thai Moon Kitchen känns det som att man är i Thailand på riktigt så det blev en perfekt uppladdning. Då maten var uppäten, samtalsämnena avslutade och klockan sent slagen och vi vi klev utanför restaurangdörren möttes vi av horisontellt, iskallt regn a lá Göteborg at it´s best och då kändes det om möjligt ÄNNU mer underbart att vi snart är där! Det är inte mänskligt att tillbringa hösten/vintern här i på västkusten..
Twinsen är förresten friska nu så det känns som att livet och livslusten åter kommit tillbaka i min kropp och knopp. Halleluja.
Idag ska jag, mamma och twinsen ut på stan. Shopping och lunch står på agendan.
Sara, me och Linda. Jag önskar att jag kunde packa ner dem i väskan och ta dem med till  Koh Chang. Det kommer bli lite tomt utan vänner faktiskt..
Lite småbittra vänner som måste kriga mot regn och blåst ett par månader framåt.
Så skööönt att vara barnfri för en kväll!!! Titta vad glad jag är!
Och spana in Roberts leende i bakgrunden. Även han verkar njuta... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar