torsdag 13 oktober 2011

Back on track

Hello! Nu är jag tillbaka i tvillingmammeriet igen. Det var nästan en magisk känsla att kliva in genom twinsens sovrumsdörr i går kväll och snusa lite på deras mjuka små huvuden (som luktar like heaven). En obeskrivlig kärlekskänsla som fyller varenda cell i hela kroppen. Oslagbart. Men, jag ska också erkänna att jag har haft underbara dagar uppe i Umeå. Jag har njutit för fulla muggar av att vara barnledig. Att gå och lägga sig på kvällen och veta att jag kommer att få sova hela natten, att äta i lugn och ro, sitta på dass ifred och framför allt att jag fått umgås med min älskade syster Lotta och mina vänner Hannah och Lisa. Sedan älskar jag att plugga, att känna att jag gör det för MIN egen skull och min EGEN utveckling. Jag behöver lite egoboost ibland. Det är nyttigt och gör mig till en bättre människa, fru och mamma. Jag hade allt klarat ett par dagar till utan twinsen utan att bli tokig.

Idag har twinsen fått sin sista vaccinspruta inför Thailand. De har också fått sin första kanelbulle (jag tyckte så synd om den och fick dåligt samvete efter vaccinainations-tortyren så vi tog en fika på Espresso House på NK), twinsen verkar dock inte vara helt normala då de spottade ut all kanelbulle med griniga miner och ville hellre äta naturella miniriskakor. Stört.
Dagarna framöver är fullbokade till tusen. Jag har sjuttio kilo plugg att bocka av, listor att skriva samt några ton packning att trycka ner i väskor. Ett angenämt problem iof.
Jag är gladare än twinsen över att vara tillbaka tror jag. De har haft toppendagar med sin fina pappa
Jag var helt kass på att använda kameran i Umeå men några bilder blev det.  Här ifrån en kväll som var den helt klart LYXIGASTE kvällen sedan twinsen föddes. Hör här: En av mina allra bästa vänner Hannah som också är 2-barnmamma var också barnfri (!). Att två tvåbarnsmammor är barnfria på samma kväll är lika sannolikt och ofta förekommande som att hitta en skatt nedanför regnbågen eller att jag ska börja kolla på Champions Leauge med min man. Vi startade kvällen med en smaskig middag. Sedan så fixade Hanna min stackars sorgliga frisyr. Hannah äger nämligen Umeås finaste, mysigaste och bästa frisörsalong ALLTID och om du bor i Umeå och klipper dig någon annanstans är du dum och galen. Hannah och salong ALLTID är bäst! Hon knådade min trötta hårbotten, klippte och fejade medan jag snaskade nötter och choklad. Då jag blivit snygg som tusan så kastade vi oss i soffan och tittade på Svenska Hollywoodfruar. Som sagt- den lyxigaste kvällen ever. Mätt i tvillingmammemått..

Spana in stjärnhimmeln över shamponeringen.
Och den heta tvillingmamman som såg ut som en röv i skallen innan Hannas magic hands.  

Mitt tidsfördriv medan jag blev snygg. Inte så tokigt...
Skvallertidningen hann jag dock aldrig läsa..
Världens bästa Hannah fixar gókaffe..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar