söndag 25 september 2011

Vilken besvikelse!

Då man går in och läser vilken statistik man har på bloggen så kan man också se vilka olika sökord som resulterat i att människor hittar till min blogg. De mest vanligt förekommande orden är "tvillingmamma" och "Vilahamn". Men ganska ofta är det väldigt roliga, sjuka och inte alls väntade sökord som jag hittar i statistiken. Som idag till exempel har jag dessa i min besöksstatistik: "Fulla och nakna" samt "horskor". Jag har tidigare haft sökningar på "tonårspattar" och "stringbikini". Jag säger bara MOHAHAHAAA!! Tänk så besviken detta äckel måste bli då han (jag antar att det är en man) med sina svettiga korvfingrar skriver in "fulla och nakna" på sitt äckliga bacilltäckta tangentbord och han får upp en mammablogg. Jag tror inte att denna snuskgubbe är ett dugg intresserad av att läsa om mina problem att få barnen att sova, äta utan att smutsa ner hela huset eller hur vi får  vardagspusslet att gå ihop. Samtidigt blir jag äcklad över att män som honom kan komma in på min blogg. Det känns som att man släpper in en oönskad, oinbjuden gäst inpå livet. Huvva. Jag vill bara ha normala, icke-äckliga läsare på min blogg. Hmm...det kanske är dags att börja lösenordsskydda eller nåt?
Nej, jag har inga sådana här skor i min garderob! Ingen stringbikini heller!

2 kommentarer:

  1. Haha! Visst är det sjukt att se vad folk googlar på. Man blir mörkrädd. Livet som mamma innehåller inte alltför mycket "tonårspattar"!

    Snoppar som hoppar verkar vara grejen som gäller hos mina läsare!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag valde ju att lösenordskydda min blogg. Mest för att jag startade den för att våra familjer som inte bor i närheten skulle kunna få följa barnens uppväxt på lite närmre håll, så min blogg handlar ju i stort sett bara om barnen. Och jag har ingen aning om hur säkert det är att lägga ut kort på barnen? Säkert säkrare än jag tror, men jag förstår din fundering. Det som är lite tråkigare är ju dock att man inte kan se att besökarantalet ökar som du skrivit om i ett tidigare inlägg, utan det är ju väldigt konstant...
    Kram Jenny

    SvaraRadera