söndag 18 september 2011

Tröstäta..

Hmm...inte lätt att välja... Delikata problem.

Helt galen inredning, måste upplevas på plats!!

Åh, vankas det mat snart? Då blir jag GLAD!

Alvina var helnöjd då hon fick ett grön-blinkande glas med vatten. Tyvärr fastnade "blinket" inte på kortet..

Gott. Svindlande gott.


Här åt vi lunch idag. Rekommenderas! 10 poäng av 10 möjliga!

Hej! Efter en ganska tuff, ensam och lång lördag har vi idag haft en tokmysig familjedag. Kaspian mår mycket bättre och Alvina verkar inte alls påverkad av hans basilusker, tack gode Gud. Jag har dock känt mig både låg och risig. Vet inte varför, men både kropp, knopp och själ känns ur form. Men så är det ju i livet då och då. Robert har idogt försökt att muntra upp mig genom att bjuda på en fantastisk lunch på Thai Moon kitchen- en thairestaurang med den mest fantastiska inredningen (och maten). Det är en upplevelse att gå dit! Twinsen var helt saliga och kunde inte sluta titta och förundras över alla kulörta lampor, lyktor, tyger och knasig kitchinredning. Det blev inte sämre då de fick blinkande (det är sant) plastglas att dricka ifrån. Skitkul! Fantastisk personal också! Vi åt alla fyra tills magsäcken nästan sprack. Mums!! (Kaspian råkade dock tugga på en röd chilifrukt och skrek som en galning en stund tills det svalnade av i munnen på honom...ooops. Men bra träning inför Thailandsresanresan om en månad..)

En till bild på restaurangen. Lånad bild. 
Efter lunchen åkte vi till Sveriges bästa godisaffär 4-gott och köpte dessert i form av en gigantisk säck smågodis och choklad. Robert vet att hans fru alltid blir lättare i sinnet om hon får tröstäta lite choklad. Så det har vi gjort i eftermiddag. Tröstätit, mest jag. Alltså, summa summarum: en extremt slapp söndag med ett väldigt stort sockerintag. Vi har inte gjort något vettigt eller nyttigt alls. Men vet ni vad? Jag känner mig extremt mycket gladare och piggare. Vem sa att choklad och godis inte var hälsokost??

4-Gott har över 400 godissorter. Livsfarligt att gå in här-omöjligt att bara köpa en liten påse. Obs Lånad bild. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar