söndag 25 september 2011

Party Pooper

Hej!
Idag är Robert och twinsen hemma hos svärmor på 50-årskalas. (Min och Roberts mamma är födda på samma dag, samma år- visst är det knäppt?). Jag har inte följt med eftersom jag måste ta tag i mina studier som så obönhörligen halkar efter på veckorna då jag spenderar all min tid med twinsen. Det känns trist att missa ett kalas men jag måste ju plugga för att jag ska klara av att fullfölja mina studieplaner. Och idag är den enda dagen som Robert är ledig och kan vara heltidspappa- så jag har inte så många valmöjligheter över hur jag ska fördela min studietid. Sen ska jag inte förneka att det känns väldigt skönt med en "ledig" dag då jag bara behöver tänka på mina böcker, artiklar och inlämningsuppgifter. Känns nästan som semester.
Då så- nu har jag pausat tillräckligt- tillbaka till böckerna!!
Bjuder på en bild från igår. Alvina smockade till mig med en BRIO-leksak mot näsan. Smällen blev så  kraftig att jag började blöda näsblod. Därav bomullstussen i näsan. Det gjorde såå ont och jag tyckte så synd om mig själv. 
Kaspian som gärna klättrar upp på spisen men har svårare för att  ta sig ner igen- det är förklaringen till det förbannade ansiktsuttrycket.
En till historia från gårdagen- Jag och twinsen var på stan och shoppade lite. På väg ut från en butik ser jag till min förfäran att Kaspian utan att jag märkt något har plockat åt sig massor av varor som han toknöjd sitter och tuggar på i barnvagnen. Det var allt bra nära att jag gick ut lyckligt ovetandes om min sons tjuveri. Tänk om jag blivit stoppad och anklagad för snatteri. Då hade jag sjunkit genom jorden och dött av förlägenhet och skam! Nästa gång får jag vara mer alert!

3 kommentarer:

  1. Hahaha, Kaspians arga face känner jag ige...ja här hemifrån alltså. Oscar är på god väg att testa klättra upp på spisen och det kommer nog se ut sådär då. Han har haft lite svårigheter att ta sig ner till sittande från stående hittills och efter en stund ser han ut precis som Kaspian. Typ "Hjääääälp miiiiig NUUUU!"

    SvaraRadera
  2. Vilken affär var det och vad tuggade han på? :-) m

    SvaraRadera
  3. Till Emma: Det är inte lätt att vara liten =)
    Till m: Det var en sådan otroligt spännande affär som BR leksaker, han tuggade på en Lego-kartong.

    SvaraRadera