torsdag 29 september 2011

Morgonstund har guld i mun..

God morgon torsdag! Här har morgonen börjat med en liten incident. Då jag (på tok för tidigt-som alla dagar) trött som en påse potatis står och fixar med frukosten i köket så hör jag ett högljutt smackande från min dotter.
Smack, smack...MMMM "Hmm..."- tänker jag. "Vad har hon nu fått i munnen"...(hon hittar ju allt möjligt att äta på hela dagarna- posten, toapapper, skor i hallen, morgontidningen..osv). Jag vänder mig om för att bli varse om att Alvina lyckats fått ner min handväska från sin krok i hallen, öppnat väskan och plockat ut en flaska handsprit. Därefter har hon fått upp korken och tagit sig en liten morgonsup. "Men vad F......N!!!" Säger jag och springer så fort jag kan fram till den lilla sprittjuven. Jag drabbas av panik en liten stund, det här är ju helt nytt för mig. Som alltid vid olyckor av alla dess slag så räddar Google mig. Tack gode Gud för Google! Efter en stund av informationsletande så har jag fått lära mig följande: Jag ska hålla koll på ev berusningssymtom, jag ska försöka få i henne vätska, om hon uppträder berusat så ska jag ta henne till sjukhus. Ok. Så det har jag gjort denna morgon. Gett henne saft till frukost. Försökt lista ut om hon är full (jag tycker ju att mina twins ofta upptäder som att de har tagit ett glas för mycket.. De går vingligt, ramlar stup i kvarten, talar högt oförståeligt och kan absolut inte gå rakt på en linje eller rabbla alfabetet baklänges...). Efter en stund konstaterade jag att hon var helt normal och inte berusad. Puh, vilken tur. Hon kan inte ha hunnit få i sig mer än någon droppe av min alkogel. Nu kan bara denna dag bli bättre.
Skål och God morgon på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar