måndag 15 augusti 2011

Yeeeesss!

Något underbart har skett. Twinsen (heja!) har haft sönder fjärrkontrollen till vår digitalbox. Igår hade Robert laddat som tusan inför ett fotbollsmatch-maraton framför dumburken. Det fungerade inte så bra eftersom man inte kan byta kanal. Mohahaha! Just nu är den fast på Disney-channel. Kanske inte mitt förstahandsval men jag gillar inte ens att titta på TV så det kan kvitta. Jag avskyr vår digitalbox- om någon vill ha den så kom hit någon dag då Robert inte är hemma så skänker jag mer än gärna bort den. Sen kan jag hitta på någon smart lögn om att jag blivit rånad.
Min lista varför man inte ska ha en Digitalbox:
1. Trots att man har tusen kanaler så finns det INGET att titta på. Jag är en kärring så jag föredrar att titta på ettan, tvåan och ibland kanal 4 (innan 4:an blev pruttdåligt och bara kör på gamla koncept. Halv 8 hos mig är dock bra). (Och så gillar jag svenska Hollywoodfruar också). Jag skulle klara mig gott och väl på 2-3 kanaler. Jag tror på kvalitét framför kvantitet.
2. Man zappar konstant. Eftersom det finns så MÅNGA kanaler så tror man alltid att det ska finnas något bättre på en annan kanal. Det finns det inte. Det enda som händer är att man får se 10 sekunders-snuttar av blandad skit.
3. Sporten. Den där jäkla sporten. Man kan titta på fotboll dygnet runt. Tventyfour-seven. Jämt. Alltid. Always. Jag avskyr sport. Sport skall utövas så att man blir svettig, den finns inte till för att tittas på. Det enda undantaget är kanske OS. Det är ok att titta var 4:e år, det är lagom.
4. Tänk så mycket TID vi skulle ha om inte TV:n fanns! Vi skulle kunna prata och ha intressanta diskussioner. Planera framtiden. Läsa en intressant och klok bok. Göra armhävningar.  Lära sig prata spanska. Måla en tavla (?). Eller kanske baka sådana där fina pastelliga Makroner. Vattna blommorna (våra dör jämnt och ständigt). Ja, listan kan göras oändligt lång!!
Bättre än TV? Man blir ju lycklig bara av att titta på dem!
Det är inte för att vara taskig som jag gläds över vår Digitalbox-kontrolls död. Jag är bara lycklig eftersom detta innebär att jag förhoppningsvis får lite mer uppmärksamhet. Och jag kan aldrig få nog av den varan, eftersom mitt gigantiska ego är lika stort som vår 42 tums TV.
Obs! Ni som följer mig då jag länkar via facebook vet väl att jag bloggar varje dag. Om ni vill följa oss mer frekvent =)

1 kommentar:

  1. fruusvensson.blogg.se15 augusti 2011 kl. 20:15

    Din kära mor brukar länka dej =)
    Så jag smyger in och läser.... har alltid sagt att i mitt nästa liv ska jag ha tvillingar ;)
    Du gör ett fantastiskt jobb! MvH//E

    SvaraRadera