lördag 13 augusti 2011

Sur fru på väg till Lidköping..

Hej! Vi sitter i bilen på väg till Lidköping. Robert ska spela match och så ska vi passa på att hälsa på våra goda vänner Sandra och Andreas. Jag är sur. Skitsur. Då Robert kliver upp (45 min sedan) så informerar han mig att vi måste dra. Att vi har bråttom. Denna avresetid är en helt annan än vad vi pratat om igår. Kontrollfreaket (jag) blir väldigt stressad över sådana oplanerade spontaniteter. Jag hade ju en detaljerad tidsplan (in i minsta detalj) som jag följde denna morgon (frukost, packa, promenad med twinsen, packa allt till twinsen (resesäng, välling, mat, haklappar och tusen grejer till) samt tid för piff. Nu blev jag tvungen att rationalisera och bortprioritera min egen tid för piff. Så nu sitter jag här, inklämd mellan twinsen i baksätet. Ful som fan är jag. Och sur. Varför ska jag måsta skippa min "göra-sig-snygg-kvart" för att Robert är kass på att planera och kommunicera. Han ska tacka sin lyckliga stjärna över att han har en så uppstyrd fru.

1 kommentar: