lördag 20 augusti 2011

Saturday = single mom

Som nästan alla lördagar så förvandlas jag till fotbollsänka. Robert åkte redan strax efter kl 7 i morse (då hade han redan hunnit varit uppe sedan kl 5.15 med Alvina som tydligen bestämde sig för att vara stört morgonpigg/effektiv idag och kliva upp en timma tidigare än vanligt. Jag är sjukt tacksam över att Robert lät mig få "sovmorgon" och jag håller tummarna för att han inte somnade på plan mitt i matchen. Stackarn. Oops, lång parantes här...) och jag ser nog inte röken av honom innan 21 ikväll. Lite trist men jag är van. Men dagen har varit väldans trevlig då jag hade pigga frukostgäster i form av Annida och Mariell här redan kl 7.30. Härligt då ens barnfria vänner anpassar sin frukost efter mina och twinsens tidiga frukostvanor istället för att ta en lång och skön sovmorgon, det är ju trots allt lördag. Vi hade en tokmysig förmiddag med långfrukost och sedan slappt häng i soffan medan barnen sov sin förmiddagslur. Vid lunchtid drog M och A vidare på andra äventyr. Jag åt då scones med creme cheese + marmelad till lunch (då Robert är borta brukar jag "unna" mig att inte äta riktig mat utan frukost till lunch, mellis och middag. Jag älskar frukost). Sedan har jag och twinsen tagit en powerwalk runt Kärra och därefter mest bara lekt här hemma. Nu känner jag mig dock ganska less på att leka. Och ensam. Nu vill jag att Robert ska komma hem igen.
Härliga vänner på tidig frukost-dejt! Mariell tog skydd av Sony då hon inte kände sig så  fotosugen innan kl 8.
Min underbara tjej
Det här leendet ser ju jättenaturligt ut!
Vi kan ju inte gå riktigt ännu, men det är kul att röja omkring på framsidan. Fast rabatterna är lite i vägen då hjulen fastnar. 
Jag vilar mig lite efter en hurtig långpromenad. Och hoppas att augustisolen ger lite färg på de arma tvillingmorsebenen.
Kaspian läser alltid tidningen väldigt noggrannt!
Min buskorv som är mysigast i hela världen
Kaffe, mitt livselexir

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar