tisdag 2 augusti 2011

Lillebybadet och fixad altan

God morgon! Gårdagen spenderades på Lillebybadet i Torslanda, det är närmsta stället för ett dopp i havet för vår del. Lilleby är helt ok. Fint, barnvänligt och trevligt. Fräscha toaletter som är en viktig aspekt för mig. Det som hamnar på minussidan är väl att det inte bara är vi som tycker att det är ett bra och barnvänligt badställe. Precis som vid övriga ofentliga badplatser så får man inte vara rädd för att knö lite. Att det dessutom kryllar av barn i olika åldrar gör att man får vara beredd på att få en ouppäten glass i huvudet, bajsblöjedoft i näsan och hysteriska föräldrar som sitter och vrålar efter sina telningar att de inte ska drunkna. Ungefär så. Men jag har inget emot folk och tyckte att sället var toppen.
På eftermiddagen tog jag en löprunda medan mamma och pappa passade barnen och därefter fixade vi en god middag. Dagens höjdpunkt var nog ändå att våra utemöbler levererades. Ett matbord med sex stolar plus en loungegrupp. Jag, Robert och mina föräldrar satt ute länge och njöt av kvällen tillsammans med många tända ljus. Vardagslyx. Idag puffar mina föräldrar vidare på sin semester. Jag, Robert och twinsen har inga större planer än så länge. Nu är det iallafall frukostdags för twinsen.
Inte så dumt..
Robert och svärmor tar sig ett dopp
Lilleby, innan den stora folkstormningen

Twinsen tog en lång förmiddagsnap
Så jag kunde läsa morgontidningen i lugn och ro. En sällsam lyx!
Jag och mamma steker, pappa filosoferar
Kaspian störde sig på den starka solen. Och vad gör man inte som mamma?
Jag agerade såklart ett levande, portabelt solskydd
Barnen älskar stranden och att bada i havet
Vi försökte hålla dem i UV-tältet, det gick bra. I fem minuter. Sen lockade övriga beachen.  
Mys efter att barnen fått simma en stund..
Vårt nya matbord på uteplatsen på baksidan
Loungemys

1 kommentar:

  1. Altanen var underbar! fantastisk dag igår :) Tack! Uppdaterade bloggen med mysiga bilder :) Kram

    SvaraRadera