söndag 21 augusti 2011

Hemmafru med energi i benen..

Hej! Jag hoppas att ni haft en skön söndag! Robert hade en lång dag borta igår och önskade innerligt att vi bara skulle hänga hemma, mysa och slappa hela familjen idag. Jag har annars en förmåga att alltid planera upp lediga dagar med roliga aktiviteter av olika slag. Men inte idag alltså. Vi har njutit i sensommarsolen, jag har bakat choklad- och halloncupcakes, Linda har varit här och druckit kaffe, jag har tränat (joggat en runda), städat lite, vi har lekt massor och jag har spikat fast lösa kablar i väggen. Och snart ska jag prova ett nytt recept till middag (Basilika och smörstekt gös med bacon (helt grisfri sojabacon till mig), citron, vitt vin och kantareller. Pressad potatis till det. ), jag hoppas det ska bli gott. Jag har alltså inte slappat så värst mycket, inte min grej. Tur att jag har en make som kan göra det för mig också!
A Piece of Cake
Detta är min favorit kokbok då jag bakar.
Jag bakar inte så värst ofta men då jag väl  slår på stort och tar fram bakbunkarna och vispen så bakar jag
perverst GODA grejer!!
Ikväll ska jag göra ett ärligt försök att slappa. Vi ska kolla på Dexter och det är nästan det enda som kan få mig att fastna i soffan. Ge mig Dexter och min röv liksom växer fast i sofftyget. Nu är det nattningsdax!
Kaspian är trött och gillar då att softa i soffan med fjärrkontrollen i högsta hugg  (den är numera lagad...) . Jag undrar var han fått det beteendet från? 
Liten kille. Stor soffa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar