söndag 14 augusti 2011

Den kassa fotbollsfrun är iaf aldrig långsur..

Hej svej i lingonskogen! Hoppas ni alla haft en skön helg. Det har jag. Trots den suriga starten igår. Jag har en väldigt bra egenskap- och det är att jag aldrig är långsur. Jag orkar sura i maximalt femton minuter. Sedan blir det för tråkigt. Vi stannade och köpte en stor ake-away McDonken latte till mig, det var en effektiv humörhöjare. Väl på plats så sparkade Robert boll och jag och twinsen kollade på matchen. Vi fick som tur var sällskap i form av min vän Sandra. Jag är kanske inte världens mest insatta fotbollsfru. Detta var andra matchen jag tittade på denna säsongen. Och vad "titta" betyder kan disskuteras, för av 90 minuters match kollade jag kanske i 90 sekunder. Jag var för upptagen med att roa/passa/mata/underhålla/torka bajs/se-till-att-twinsen-inte-kryper-för-långt-bort och självklart att prata med Sandra. Då och då lyfter jag blicken för att titta på alla män i shorts som springer fram och tillbaka, alldeles svettiga och röda i ansiktet och jagar en svartvit boll. Jag brukar mest titta på Robert. Jag noterar att han ser sexig ut då han springer- liksom stark, lite halvaggresiv och "farlig" och allmänt het. Vilka som gör mål är inte så värst intressant (det enda som berör mig är att om Roberts lag förlorar matchen betyder att han är på dåligt humör och om de vinner så är Robert på bra humör. Sur Robert = tråkigt. Glad Robert= Kul äkta man, vilket betyder glad Sofi. Därför hoppas jag att Roberts lag vinner. Nästan enbart  med egoistiska orsaker. hihi). Som sagt, jag är ingen bra fotbollsfru. Men jag tycker att Robert behöver lite balans i livet- det är inte nyttigt att bli fanatisk.
Efter matchen åkte vi hem till Sandra och Andreas och åt en god middag (massa plockmat av olika slag). Vi gjorde ett radikalt misstag vid inhandlingen av middagen . Vi handlade då vi samtidigt var lite för hungriga (läs utsvultna). Detta resulterade i ett matfrosseri av sällan skådat slag. Det var tom så illa att vi inte ens orkade titta åt all Ben & Jerryglass i frysen efteråt. Illa.
Idag har vi haft en mysig och lugn förmiddag i Lidköping och har nu anlänt i Götet igen. Jag ska ut och springa efter bloggandet en kortis och sedan blir det tacos framför Dexter. Twinsen skall nattas kl 19 som vanligt- på så sätt kan jag och maken njuta av egentid varje kväll. Det är nyttigt.

Sandra- min härliga, glada och alltid lika sprudlande vän. Tack för perfekt fotbollssällskap och en mysig helg! 
Nattade twins, god mat, rosé och fina vänner. Perfekt lördag. Därav mitt fåniga smalj..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar