onsdag 13 juli 2011

Tips

kvällsnöje
Då vädret inte är tipptopp roar vi oss kungligt med detta sällskapsspel om kvällarna. Cluedo. Det går ut på att man ska hitta en mördare, mordvapen och plats för dådet. Eftersomn det är semester är i allafall jag inte sugen på att aktivera hjärncellerna mer än nödvändigt. Men detta spel innebär hjärngympa på en alldeles lagom nivå. Jag älskar sällskapsspel men är superdålig förlorare i Monopol. Sitter och surar med armarna i kors lik en femåring om jag råkar hamna på en konkurrents gata med tre hus. Och hamnar jag på ett hotell är kvällen totalt förstörd. Hemska tanke. Poker är inte heller någon favorit-det är ju ogudaaktigt faktiskt. Men Cluedo är helt klart ett spel i min smak. Är det proffesor Plommon som stuckit en dolk i Fröken Sharlakan? Eller överste Senap som slagit en ljusstake i skallen på Fru Kråm i Vinterträdgården? Ett spel om mord och ond bråd död. Yami!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar