måndag 25 juli 2011

Svensson Svensson

Vi har flyttat in i ett riktigt Svensson-Svensson-område. Röda radhus. Trevliga grannar. Mycket viktigt vilken grill man har (min och Roberts grill är helt klart minst i området. Vi har en portabel liten minipicknick-grill. Detta måste åtgärdas omgående. Tur att det är REA på grillar den här tiden på året). SAAB och Volvobilar. Massor av barn. Storhandling på COOP (Mitt älskade ICA maxi ligger inte på samma bekväma avstånd längre. Så nu sviker jag min favvobutik och det ska bli spännande att prova något nytt. Det är dramatik och nervdaller på hög nivå i en tvillingmammas liv..hahaha). Här pratar faktiskt grannarna med varandra. Helt nytt för oss då vi knappt vetat vilka som bor i samma trappuppgång tidigare. Igår pratade jag med en granne två hus bort (jag var bakis, trött och sliten efter en dags städning).
Grannen (kommer inte ihåg namnet): Men tjeeena! Är det duuu som är gift med "Ny-Robban"??
Jag: Eeeh. Hej. Ny-Robban??
Grannen: Ja, förra ägaren hette ju också Robert. Gamm-Robban. Höhöhö.
Jag: Ahaaaa. Hihi (lite ansträngt skratt).
Grannen: Ja, hur hade du det uppe i norr då??
Jag (förvånad men hurtig ton): Eeeh. Jo, det var toppen. Vilken järnkoll du har!!!
Grannen: Höhöhö. Ja, Ny-Robban har allt varit lite gnällig över att du lämnade all målning och flyttjobb till honom. Höhöhö..
Ny-Robban och jag på äventyr i vårt Svensson-Svenssonområde...
Jag vet inte vad jag ska säga. Är han en trevlig prick eller är det lite psykopatvarning? Det återstår att se.
Men jag älskar, älskar, älksar vårt nya hem. Det känns som att vi bor på landet trots att vi har 10 min till centrala Gbg. Jag är världens lyckligaste över att slippa kånka och bära hundra kilo upp och ner för trappor. Nu har vi vagnen utanför och man kan sticka iväg med twinsen på två röda. Vi börjar också sakta men säkert komma i ordning. I morgon ska jag till IKEA. Jag ääälskar IKEA!! (Så klart-jag är ju en Svensson).
Här kommer några bilder från Ume!
Mysig italieninspirerad middag hemma hos syster Lotta och Kristoffer

Vi firade Lottas lediga dag med god lunch på Viktoria på gården (Sallad med rökt lax + rosévin). Bra ställe!
Twinsen fick också god lunch såklart!!

Lotta och mamma unnade sig en efterrättsglass. Jag var för proppis. Mamma gav Alvina glass trots att jag förmanat henne att inte ge twinsen något socker. Jäkla mormor!

Vet inte varför denna bild kom med. Lotta in action på hennes restaurangs uteservering...

Utbyggd uteservering med utebar och glasservering (ekologiskt of course)


Min mamma och pappa. De är världens finaste. Jag är lyckligt lottad som har en sådan fabulös familj. Man väljer ju inte vilken familj man föds in i och jag är så tacksam för min!


Min sagolika barndomsvän Hannah med hennes syster Fannie

Middagssugna på Socialize
Piff och puff
Aptitretare i form av surdegsbröd. Sjukt goda.
Resten av rätterna på vår trerätters hamnade inte på bild.
Jag var för hungrig och hann inte ta fram kameran innan maten var i magen.
Kaspain klämmer lite på morfar

Mariell och Ulle + karlar kom upp på en liten Umeåvisit (och åt på Socialize såklart)

Min lunchlax

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar