fredag 29 juli 2011

Knäpp

Jag håller på att bli knäpp på detta flyttfixande. Mitt tålamod börjar onekligen ta slut! Jag som vill att allt ska gå i racerfart mår psykiskt dåligt av denna snigeltakt. Så fort jag försöker få något vettigt gjort så tar det 5 sek innan Kaspian rivit ner allt ur kökslådor och skåp (nej, vi har inte hunnit barnsäkra ännu). Idag då jag försökte ta en snabbkiss så tog Kaspian en stort bett på en frigolitbit (ingen aaaaning om var den kom ifrån)som han satte i halsen varpå jag fick hålla honom upp och ner och slå till honom i den lilla ryggen för att få ut skiten. Både jag och Robert springer före och efter twinsen och försöker att eliminera allt med mördarpotential. Men trots det räcker vi inte till just nu. Addera alla sysslor och vardagsekorrhjulsjobb som normalt slukar avsevärt med tid (matlagning (fast vi lever just nu mest på fil, mackor, take-away, och korv med bröd), matning, tvätta hundra kilo barnkläder, plocka, plock, plock. Och så lite plock på det. Alla möbler och grejer är i allafall på plats nu. Och idag har vi köpt en grill. En stor! Men det känns ändå som att det kvarstår är oceaner av jobb och tid innan vi är nöjda med vårt nya hem.
Mina små ligister river ner alla grejer i sitt nya rum..

2 kommentarer:

  1. Hage kanske vore på sin plats sådana dagar?

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen. De flesta dagar tror jag..=)

    SvaraRadera