tisdag 5 juli 2011

Happy days utan begravda hundar...

God kväll!! Nu måste jag bara lägga upp lite bilder och skriva av mig. Bloggberoende som jag är!! Jag har dock ett litet problem som jag brottas med för tillfället. Och det är att vi har det så himla bra HELA tiden. Det är bara havsbad hit och brunch dit. Goda middagar, glassorgier och mysigt umgänge med våra fina vänner/familj dagarna i ända. Jag är själv nämligen lite allergisk mot bloggar där allt är så himla perfekt och tillrättalagt hela tiden. Om något ser FÖR bra ut så misstänker jag att det ligger en hund begraven. De bloggar där hemmet ser kliniskt rent ut, alla barn är matchade och välkammade, föräldrarna är alltid lyckliga, kåta och kära- då vet man följande: Mamman ligger i fosterställning och gråter av ångest varje natt, pappan super och går på nattliga besök hos grannfrun. Jag tror också att de med flest vänner på facebook är de som är mest ensamma. Men det kanske bara jag som är onormal, cynisk och knäpp. Jag tycker själv att jag lever ett perfekt liv. Jag är lycklig varje dag. Men inte lycklig varje dag hela tiden. Vi har dagar då vi skriker, bråkar och håller på. Barnen beter sig och ser ut som skitungar, jag känner mig ledsen, bitchig och hysterisk och Robert är ett slött, oförstående pucko. Men just nu glömmer vi det. Just nu är allt så bra som det bara kan vara och jag njuter!!
Just nu så har vi det faktiskt helt overkligt bra (faktiskt). Robert är ju ledig, barnen är friska och förnöjda med livet och tillvaron. Det är sommar! Jag behöver inte mer än så för att vara lycklig. Detta livet är ju en väldigt stor kontrast till den höst och vinter vi överlevt. Robert har varit borta extremt mycket och jag har dragit ett mastodontlass hemma. Så vi om några har väl rätt att verkligen njuta av varje sekund just nu!! Så nu kommer jag att lägga in ett gäng bilder på lyckliga dagar. Jag ska göra mitt bästa för att inte störa mig på mig själv eller misstänka att Robert springer hos grannfrun på nätterna =)

Twinsen som plötsligt blivit så stora är laddade inför en dag i Slottskogen!

Min familj spanar på knubbsälar (och de sötaste små knubbsälarna håller vi i famnen)

Hej på dig!

Fam Risp + Fam Vilahamn

Alvina ville helst ner till Hängbuksvinen..

Det är så kul att barnen börjat bli så medvetna och intresserade av sin omgivning. Även om twinsen kunde tycka att staketen, träden och mina armband var mer intressant än djuren stundtals..

Kusinerna som är sötare än socker

Saga gillar att pussas och kramas. Kaspian spelar svår.

Twinsen har det jäkligt bra ändå. Tänk så skönt att bli omkringkörd och uppassad dagarna i ända!


I väntan på lunchen...

Hungriga

Vin till lunchen är semester!!


Vem har hon lärt sig att le från tror ni??

Elias såklart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar