söndag 3 juli 2011

Brunch på Ritz

Vi fortsätter att leva loppan mest hela dagarna. Idag har vi ätit en lång, härlig brunch på Ritz. Riktigt bra, kan rekommenderas. Inga problem med varken vagn eller barnstolar på uteserveringen. Och dessutom ett gigantiskt utbud av massa god mat! Att bruncha med två bebisar kan tyckas vågat. Man sitter ju och äter så lääänge. Och med två twins så brukar man inte så sällan antingen få slänga i sig maten eller äta den kall. Men på något vänster så har jag och Robert lyckats styra deras sovtider så att de passar våra mattider... Vi har kunnat sitta ner och njuta av maten ett flertal gånger den senaste tiden. Innan man fått barn så förstår man inte hur ljuvligt och lyxigt det är att sitta ner och äta, tugga, känna vad det smakar, svälja maten i lugn och ro. Dessutom har vi uppfostrat dem att gilla att hänga på uteservering.
Jag och Linda gjorde upp en smart plan (planerad uti minsta detalj likt Sickan) hur vi skulle agera för att få ut mesta möjligt ur buffén. Först det kalla (t.ex. olika bröd, varmrökt lax, gravad lax, ägghalvor, olika såser), sedan det varma (massa grillat, olika pajer, rostade grönsaker samt olika sallader, tapenade, oliver m.m.). Sen skulle vi gå loss på ostarna för att sedan avsluta kalaset med kaffe och dessertbuffén. Bra plan! Våra män gick direkt på den grillade kött-delen. Sedan gick de tillbaka till samma animaliska bufféavdelning (tittade inte ens på alla andra delikatesser).  Jag är inte förvånad alls.
Vi åt och drack och drack och åt. Men mitt i dessert-tallriken vaknade Alvina och var ovanligt nog inte alls på något solskenshumör. Hon gormade, skällde på oss och surade. Till och med värre än sin mamma då hon har PMS. Och det är heavymetal-sur-och-bitch-beteende vill jag lova. Eftersom övriga gäster började skurva på sig lite obekvämt så bestämde vi oss för att dra oss hemåt igen. Men då vi hade suttit på Ritz i nästan tre timmar kände vi oss absolut supernöjda. Jag hann bara med halva efterrätten, men det var ju lika bra det eftersom jag ändå var extremt smällmätt och det dessutom är bikinisäsong.
Visa bild.JPG i bildspel
Linda som alltid gör mig glad. Och jag.
Hela gänget.
I bakgrunden skymtar ni Kaspian i vagnen som spanar på både brudar och alla hårdrockare på stan.
Metallica spelar på Ullevi i kväll så det kryllade av hårdrockstuffingar överallt.

Bra brunch!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar