fredag 17 juni 2011

Träningspepp

Hejsan! Idag har jag varit på ett förmiddagspass på gymmet. Såå svettigt och skönt!! Jag vet ju att ett stort problem med att motivera folk till träning är att man upplever gym som lika spännande som fiskbullar i dillsås. Trist med andra ord. Men vet ni vad, det kan vara JÄTTEunderhållande att vara på gymmet! Titta er omkring så inser man att det är underhållning på hög nivå. En av mina favoriter är byggarkillarna i tofflor. Ofta sådana jättebilliga från Inter Sport. De tofflar omkring och ser så stolta och uppblåsta ut med sina strandskor mellan hantlarna och bänkpressarna. Hihihihi!!! Det ser ju superlöjligt ut! Jag tycker att man ska använda träningsskor på gymmet.
Praktiskt då man ska lyfta tungt? Jag fattar det inte.
En annan favorit är fjortisbrudarna som fixar håret INNAN träningen och sedan mesproppspromenerar på löpbandet eller lyfter 2 kg hantlar medan de pratar om gårdagens party i telefon. Också kul! Eller så kan man få underhållning genom att titta på stressade tvillingmammor som vill träna så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. De ser smått hysteriska ut då de joggar mellan de olika stationerna, slänger sig på golvet för armhävningar, sedan upp fort som fan och vidare. Jag lovar er att ni ser minst en kul typ om ni besöker närmsta gym. Varför inte kombinera att bli snygg, frisk, stark och att leva längre med att skratta lite inombords. Gört nu!
Senare i em/kväll ska jag träffa mina kollegor och äta middag på Texas Longhorn. Bra ställe för alla som gillar kött i stora lass (man kan typ få en hel ko serverad om man vill), men jag hoppas det finns mindre köttiga alternativ till mig också. Hoppas ni alla har en härlig fredag!
Kvällens sysselsättning... Tugga på något köttigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar