torsdag 16 juni 2011

Solsken i hjärtat och naken kock!

Vårt slottskogenbesök blev inställt idag. Planen var att vi skulle tillbringa vår Slottskogsdag med Fredrik, Anna + familj, men lilla Saga var tyvärr lite krasslig och således inte så motiverad för utflykt. Ingen fara på taket. Jag och maken packade bilen full med twins och allt som hör till och åkte ut till deras fina hus i Onsala i stället (vi är extremt icke-nojjiga då det gäller att umgås med krassliga barn. Vi anser att det kommer bli helt OMÖJLIGT att ha någon typ av umgänge alls de kommande åren om man backar ur pga av lite feber, snor eller hosta. Vi vill inte bli socialt isolerade och då får man chansa lite och hålla tummarna att twinsen klarar sig utan bassilusker- det brukar gå strålande). Dagen bjöd på stålande sol och då är ju livet inte så värst komplicerat att leva. Får man lite sol på näsan så blir nästan allt kul, maten smakar bättre, människorna runtomkring blir både snyggare och mer underhållande (även om dagens umgänges-crowd alltid är snygga och underhållande såklart;) ). Solen lockar fram det bästa ur det mesta! Min snygga man inhandlade och tillagade en smaskig lunch medan jag fick vila min tvillingmorsekropp och knopp på en solstol (twinsen sov). Nice som rabarberpaj!
Ikväll är Robert och spelar match. Jag har gått en powerwalk med barnvagnen, lekt med barnen, lagat storkok och nattat dem. Nu väntar en skööön kväll alldeles ensam i soffan (utom mina två sömntutor då..). Kanske kollar på Jönssonligan på Mallorca som börjar nu på Tv4+, jag ääääälskar Vanheden, Sickan och Harry! Och Doris såklart, hon är ju underbar!
Brorsorna är hungriga

Min duktiga man kockade ihop thaigryta med risnudlar
- (Robert har tre maträtter han växlar mellan då han lagar vardagsmat: Thaigryta, pannkakor, varma mackor. Men han gör dem alla tre väldans bra!! )

Efter lunchen bjöd min nakne kock på svenska jordgubbar och vispad grädde. Skulle lätt kunna leva på bara jordgubbar i sommar tror jag. Det går inte sluta äta trots att magsäcken står i fyra hörn.

Jag provar min nya bikini som är köpt på HM-rean...

Jag och min favoritsommarkille!

Alvina är lättroad som vanligt och hade hur kul som helst på sin filt med alla roliga grejer

Livsnjutare

Storkusinen Elias tycker om att leka med sina små kusiner (vilket gillas skarp av både mig och twinsen)

Bus i stora lass!

Körsbären börjar mogna så vi plockade och åt direkt ur träden. Eftersom jag är uppväxt i Vilhelmina (där den botaniska mångfalden främst består av tall och gran) är jag vansinningt fascinerad av fruktträd. Det känns så exotiskt, fast jag bott här i snart halva i mitt liv och borde ha vant mig. Men icke- jag blir som ett barn på julafton då man själv kan plocka bär/frukt ur träd.

1 kommentar:

  1. Jag tror bestämt att det är detta som kallas livskvalité! kram C & E

    SvaraRadera