onsdag 15 juni 2011

SoHolunch och HM-kaos

Goddagens! Precis hemkommen från stan. Jag och twinsen har promenerat till stan tillsammans med Cecilia och Elias för att äta lunch på Soho. Superbra lunch (jag åt veggo-enchiladas och R och C åt fetaostfyllda färsbiffar) och barnvänligt, de hade säkert 8 barnstolar. Robert som också var på stan fick också vara med i vårt lilla mammagäng. Vi hade trevligt som alltid men efter aktiviteter som dessa tänker jag ofta "men vad åt vi egentligen?", "vad pratade vi om?" och "hur smakade kaffet?". Vi hade alla fullt upp med att mata barn, servera majskrokar, undgå att barnen river ner våra tallrikar, hålla koll så att ingen klättrar ur barnstolen eller förstör restaurangens inredning. Tiden för långa njutningsluncher är sannerligen förbi. Efter lunchen blev det en minishopping men efter att ha besökt rean på HM tappade vi musten litegrann och begav oss hemåt igen. Rean på HM är det värsta jag vet. Mission impossible även om jag hade den smidiga Phil and Tedsvagnen idag. Nej FY, ordning och reda är ett krav för att mitt shoppingsug ska gå igång på turbofart. (fast jag är ju shoppingstopp så det var ju lika bra, hihi).
Bra för mammor och barn!


Jag klädde mig för en sommardag tills jag kollade termometern och såg att det var mer Svensk-sommar-temperatur ute.
Så det fick bli jeans istället... Jag vill ha sommar och sol NU!

Solstrålen Elias var lunchsugen!

SnyggoCecilia och Alvina vet hur man för sig framför en kamera

Twinsen har övergått från psykbrytsungar till gullungar igen! SKÖNT!!

Mitt charmtroll smälter mitt hjärta flera gånger om dagen!

Robert kom och störde vår mammalunch. Men min hottie var såklart hjärligt välkommen!
(Dessutom underlättar det massor att vara lika många vuxna som bebisar).

Lilla Elias tackade sin mamma för lunchen genom att lägga en Köttgrytefylld spya rakt ner i skjortan mellan hennes behag... Som tur är så är Cecilia ingen mespropp, brydde sig inte nämnvärt efter lite uppfräschning och är såklart toksnygg även i lite spyadekorerade kläder ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar