onsdag 22 juni 2011

Piffelipiff!

Yes, nu funkar det att fixa bilder igen.
Kolla in den fina mössan jag rotade fram! Min gamla!!
Ikväll har jag haft lite inför-midsommar-piff- och uppfräschning. Twinsen däckade tidigt efter en hård dag med massa lek och bus. (Det blev dock inget Liseberg idag. Lisebergslusten rann bort med regnet i morse. Men Liseberg står ju kvar). Robert är iväg och spelar match, den sista inför hans sommarledighet. Weeee!!! Han har rekordlång ledighet detta år (3 veckor)- alla tidigare år har han haft 10 dagar fotbollsledigt under sommaren. Ledigheten har sedan kommit i november istället. Det är ju verkligen superduperhärligt att bada, grilla och dricka rosé i november! Eller? (Vi brukar då iof resa bort till solen ist). Så i år är det alltså LYX! Ååååh vad vi har längtat och sett fram emot detta. Det som är lite trist i kråksången är att vi kommer att tvingas lägga den mesta av tiden på vår flytt. Att bära kartonger, packa och sortera är kanske inte vår favoritsyssla nr 1. Men att flytta till vårt nya radhus känns ju helt magnifikt!
Inför-midsommarpiff alltså. Jag har fixat bort all oönskad hårväxt (med VEET hårborttagningskräm- jag tycker den är fantastisk), tonat håret (Hannah, jag måste fixa håret hos dig i sommar. Just nu är mitt hår en katastrof. En riktigt gigantisk katastrof), målat tånaglarna röda, fixat fransk manikyr (jag har alltid fransk manikyr på naglarna och har haft det sedan twinsen föddes- då känner jag mig hysat fin även dagar då man inte orkar fixa resten). Men efter detta piff och fix får tvillingmorsan duga känner jag. Skulle egentligen behöva en rengörande ansiksmask, helkroppspeeling och och BUS (brun utan sol) också men det får bli en annan dag.
Jag ska efter blogginlägget trycka i mig en scones från Espresso House. Den grova sorten med massor av creeme cheese (två portionsförpackningar per scone) och björnbärsmarmelad är min absoluta favoritfika. Robert överraskade mig med att köpa hem ett gäng till mig idag den gullebullen. Så det blev en till mellis och så snart en till kvällsfika. Jag föredrar denna scone framför alla kakor, pajer och bullar i världen. Sååå god. Och hyfsat nyttig försöker jag inbilla mig själv. Summa summarum: Jag har en jäkligt göttig kväll i min ensamhet (om sovanda barn inte räknas)- jag är lite snyggare än innan och ska snart moffa i mig en creme cheesebomb.
Nu känner jag mig redo för midsommarpartaj i dagarna fyra. I morgon pre midsummerdinner med mitt gamla tjejgäng från gymnasiet, på Midsommarafton blir det kalas (och 10-årig bröllopsfest) hos Fredrik och Anna i Onsala, på Midsommardagen kalas hos Matte och Sara i Torslanda och på söndag ettårskalas hos Karl-Alfred. Så mycket skoj att jag kommer att ha kulhetspoäng på nöjeskontot fram till nyår!

Min man vet hur han ska få sin fru att dregla av vällust...
Vet ni förresten vad Robert hade på sin scone då vi åt mellis? Smör och mozzarellaost!! Märklig kombo tycker jag.
Han är lite konstig min man... Men världens bästa!!

1 kommentar:

  1. Jag tror att jag hade en exakt likadan mössa när jag var liten :) Mamma letade fram den för ett tag sen, men den är snäppet för liten för Elsan. Typiskt för den är så himla fin!

    SvaraRadera