fredag 24 juni 2011

Misslyckat prova-lära-sig-äta-sill försök

Kia och Kaspian. Jag och Kia bodde grannar under gymnasietiden och spenderade typ all ledig tid ihop..
Mattias (Kias karl) är en trevlig snubbe!!!

Jag och Annida fixar lite käk i hennes mysiga, bohemian-chica kök

Alvina var i sitt esse..

Lite midsommardans..

Vi frossade i färskpotatis, nybakat bröd, brieost, sommarsallad, västerbottenostpaj och fiskar av alla dess slag. (Vi är ju västkustbor). Lax, makrill och typ 10 sorters sill... Men jag fattar inte grejen med sill. Trots att jag provade de sorterna som såg goda ut- typ lite skagenröraaktigt så gick det inte så bra. Jag tog en stor bit potatis, en miniminibit sill och massa sås. Trots det så smakade det lite slemmigt-surt-obehagligt i munnen. Sill är inte min grej helt enkelt.
Globetrottern Carro som numera bot i Sydney..så vi ses inte så superofta. Senast vi sågs var i Singapore för 2,5 år sedan

Tur att det fanns massa annan mat förutom sillen..

En favorit hos de flesta. Jordgubbstårta!! Mums!! Jag åt två bitar.

My love!!
Föräldrar som är väldigt lyckliga över sina twins som är så enkla att ha med sig överallt. Här har twinsen somnat gott så att vi får umgås utan att samtidigt ha barnfokus..
Nej nu ska vi fixa och piffa inför midsommarfirandet!! Jag önskar er alla en fantastisk dag!!!! Massa dans runt midsommarstången, god mat och härliga vänner/familj att dela dagen med!

1 kommentar:

  1. Elias ääälskade sillen!(skönt med något som äter upp det äckiga) kram.

    SvaraRadera