måndag 20 juni 2011

Kusinträff

Idag har vi haft storkusinerna Thea och Elias här så att Fredrik och Anna fått lite kvalitetstid (med "bara" ett barn). Supermysigt! Vi har bl.a. byggt pärlplattor, färglagt i målarböcker, byggt koja i twinsens rum, gjort american pancakes till lunch, spelat fotboll, spelat basket, varit i lekparken och ätit glass. Thea och Elias är väldigt lättsamma och twinsen tycker att det är superkul att leka med dem. Men det känns i knoppen och kroppen att man agerat fyrabarnsmamma för några timmar. Känner mig lite seg nu.


Tjusigt kojbygge

I en koja har man alltid mysigt!

Liten fruktpaus på filten vid lekplatsen. Älskar att nektarinerna är här nu!

Lite extra fart ger mer pirr i magen

Kul att "träna" på att vara med "stora" barn! Robert är fantastisk. Jag blir så imponerad över hans förmåga att vara påhittig, pedagogisk, rättvis, ansvarsfull, rolig och busig på samma gång. Jag är inte alls en lika rolig mamma som han är pappa. Men jag är bättre på allt det praktiska- som att fixa matsäck, packa, plocka och städa undan. Inte lika kul och spännande kanske men lika viktigt för att familjelivet ska fungera.

Viktigt att åka lika många gånger var!

Jag kan också! Barnsligt kul!

Balansgång. Twinsen sussade gott i vagnen som vanligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar