tisdag 14 juni 2011

Ibland har man tur!

God morgon! Haft en eländesnatt i natt (eller mest Robert eftersom det var hans tur...). Kaspian vaknade och skrek så mycket att vi nästan rinde akuten, det var som att han hade ont någonstans. Vi gjorde verkligen ALLT för att trösta och lugna honom, utan resultat. Tillslut fick Robert brotta ner honom i vagnen och gå ut och gå. Mitt i natten. I regnväder. Men det var effektfullt för han somnade. Sen fick vi tillsammans kånka upp den gigantiska dubbelvagnen uppför alla trappor och in i vardagsrummet där Kaspian fick tillbringa resten av natten. Jag känner mig fortfarande förstummad över twinsens beteende, vi tror att det är något utvecklingssprång, att de inser att mamma och pappa kan försvinna. Men vi var inte redo på att detta skulle komma så abrupt och kraftigt.

Nu på morgonen har jag och twinsen varit på BVC på 10-månaderskontroll och vaccinering. Robert fick stanna hemma i sängen efter nattens krävande tvillingjour. BVC-besöket gick väldigt bra, de växer som de ska och dessutom så passade vi på att vaccinera barnen mot mässlingen inför vår Italienresa i augusti. Denna dag har också redan hunnit bjuda på en stor dos tur- hör här:
Då jag lite halvstressad och svettig klockan 8 i morse släpade ner båda barnen till vår bil på parkeringen möttes jag av en P-vakt som var i full färd med att sätta en P-bot på vår bil (Roberts fel, inte mitt). Jag skämdes och bad om ursäkt hundra gånger samt berättade om våra megatrotsiga tvillingar som inte vill sova på natten vilket resulterar i klantskalliga föräldrar. P-vaktens bestämda ansiktsuttryck förbyttes till ett väldigt medlidsamt varpå han säger: Ja, jag river den här då- så kan du ju köpa något roligt till barnen i stället. Men du får påminna din man om att han måste betala då han parkerar!! ÅH TACK TACK TACK säger jag och får nästan lust att krama den lilla parkeringsvakten. Jag vet inte varför han plötsligt blev så mjuk- antingen för att twinsen är så söta eller för att jag såg sliten ut (fast jag hade faktiskt sminkat mig med concealer och allt!). Denna tursamhet gjorde iallafall min dag, för det finns INGET tråkigare än att betala parkeringsböter!

Bilder från igår då vår kära dotter fullkomligt VÄGRADE att ligga i sin säng. Hon var sååå trött så tillslut bäddade Robert til henne i badkaret (!). Badrummet är vårt enda rum utan fönster och hon somnade gott i mörkret (medan Robert satt på toalettstolen och höll henne sällskap tills hon somnade...haha).

Så här glad var jag då jag vaknade igen. Man får vara kreativ som förälder ibland..

Mys i badkaret.
Just nu så sover alla familjemedlemmar utom jag.
Barnen somnade i sina sängar igen, utan trots, så jag hoppas att de är sina vanliga, lättsamma jag igen!

2 kommentarer:

  1. Sötaste Alvina! Shit vad roligt att hon sov så gott i badkaret. Edwin och hans pappa frågar varje dag var ni är och om ni mår bra :)
    Kram C & E

    SvaraRadera
  2. hahahaha vad himla roligt att hon sov så bra i badkaret. Smart tänkt av er :D

    SvaraRadera