torsdag 30 juni 2011

Huvudbry

I em har vi botaniserat runt i olika byggvaruhus för att leta golv till vårt nya kök. Mycket att tänka på. Vilken känsla vill vi ha? Vad passar en barnfamilj? Stil? Färg? Form? Laminat eller parkett? Vad sjutton är laminat? Vilken prisnivå? Som tur är så älskar både jag och twinsen varuhus. De älskar att åka kundvagn och jag älskar känslan av att MIN familj bygger upp och planerar vårt gemensamma hem. Mysigt liksom. Robert vill mest ha det överstökat på två sekunder så att vi kan skynda oss hem igen via pizzeria Italia. Men jag tror vi hittat vårt golv nu i allafall. Matt vitlaserad askparkett. Hoppas det blir fint för köket är ju hemmets hjärta. Fast det tycker inte min man för han tycker att sovrummet äger den rollen. Vet inte om han syftar på att han gillar att sova eller om han har annat i tankarna. Who knows?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar