onsdag 29 juni 2011

Hunnebostrand

Barnens premiärtur med båt!! Underbart! Fast läskigt också eftersom vi inte tyckte att det var nödvändigt att köpa flytvästar då vi inte själva ägen någon båt... Så vi fick hålla hårt i våra små och hoppas att vi alla skulle överleva. Det gick som en dans. Och oh my så vackert det är på den svenska västkusten! Magiskt!

Både Alvina och Kaspian trivdes på havet

Elias sov gott på golvet... Eller heter det kanske durken om det är en båt? Jag har ingen koll, landkrabba som jag är!

Vi dörjde makrill vilket inte alls var så läskigt som jag trodde. Vi fick 15 stycken på en timme! Inte illa pinkat. Jag fick hela 5 stycken helt själv. Fast Cecilia fick hjälpa mig att plocka dem av kroken medan jag skrek av lycka och rädsla...

Daniel och Cecila är makillproffs!

Dagens fångst som sedan förvandlades till en delikat middag. Färskpotatis, smörstekt makrill, gräddstuvad spenat och avocadosallad. Mums! Jordgubbar, glass och hemmagjort chokladsås till efterrätt.  

Nere vid hamnen i hunnebo, lyckliga efter båtturen

Vi överlevde! Inga vuxna eller bebisar överbord..

Lunch på bryggan

Räksallad med färska räkor...

Glass my way. Tar alltid en kula chokladglass och en klutt mjukglass. Sedan ringlad smält choklad (inte vanlig chokladsås alltså) över hela härligheten...

På väg till stranden

Bad-outfit på

Elias älskade att bada, trots blygsamma 16 grader i vattnet...

Kaspian tyckte inte om att bada till hans pappas stora sorg.
Se de små benen som demonstativt dras upp från det iskalla havet..

Ute på badstegen ser ni mig och Cecilia som är redo att hoppa i plurret!

Bildbevis på att jag badat... Den våta och rufsiga kalufsen.

Vackra Hunnebo..
Cecilia som jag lärt känna via min mammagrupp har lyckan att ha ett sommarhus på Hunnebostrand. En liten idyll här på västkusten. Igår var vi där och hälsade på och hann bocka av många "sommar-måsten" på en och samma dag (båttur, makrillfiske, räkor på bryggan, glass i två omgångar, jordgubbar, havsbad, stekt makrill till kvällsmat, sol). Ååååh jag vill också ha sommarhus! Jag skulle vara såå nöjd med bara ett liten sketen hydda typ. Himla synd att jag varken har något hus på västkusten att ärva eller är en snorrik norrman eller Knösus Sork. Det är nämligen det som krävs för att man ska ha råd att ens äga en kvadratmeter. Jaja, jag får vara tacksam över att jag har fina vänner att hälsa på istället! Då slipper man ju dessutom allt underhållsarbete under året. (Klen tröst). Jag fixade makrillfisket också! Wihoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar