torsdag 9 juni 2011

Färskpotatis och busbebisar

Hello! Precis däckat i soffan efter en ganska intensiv dag. Hade en del ärenden i morse, Annida kom hit likt en ängel och passade barnen en stund så att jag kunde ta tag i detta ostörd. Sedan bar det av till Cecilia och Elias där vi spenderat hela dagen. Haft en superhärlig dag som alltid i deras sällskap! Hon bjöd på smaskig lunch där vi bl.a. avnjöt en ljummen sallad med svensk färskpotatis, plus glass med hemmagjord chokladsås och fruktsallad, mums. Vi har också tagit en promenad i regnet med ett depåstopp på La paine francais. Mina twins är ljuvliga som alltid men har lyckats med två bus denna torsdag. Igårkväll svabbade jag golven (stört att man ägnar sin gyllene egentid till att städa....) men glömde att ta bort skurhinken. I morse var jag åtmindstånde så pass smart att jag ställde hinken mitt på vardagsrumsbordet, med god marginal från klåfingriga bebisar. Hahaha, trodde jag. Då jag står i köket och städar undan frukosten hör jag ett stort PLASK följt av ett illvrål. Kaspian hade på något sätt fått tag om hinken (har ungar klister på handflatorna likt spiderman eller?!) och fått det kalla, smutsiga vattnet över sig. Stackars liten var helt dyngsur, hela pyjamasen, golvet och Kaspian var helt täckta av vatten. Han skrek som att han hade sett ett spöke. Jag fick slänga honom i duschen och badlakan över hela golvet. Det andra buset hände ikväll då Alvina tänkte att det var en bra idé att göra nr 2 i badkaret under deras kvällsbad. URK!! Det blev dubbelbadning på det! Bilder från dagen kommer i morgon eftersom datorn bråkar med mig (och Robert som brukar fixa dessa problem är ju fortfarande på "konferens"). Nu bloggar jag från telefonen och kan därför inte ladda upp bilder-teknik är inte min starkaste sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar