fredag 3 juni 2011

Fam Vilahamn - Tältet: 0-1

Idag har vi picknickat vid Härlanda tjärn med Josefin, Niklas och deras lilla Noah 1,5 år. Mysigt! Underbart att bo så sjukt nära en mysig sjö. Barnen har fått inviga deras nya UV-skyddande tält. De godkände det. Väl godkänt till och med! Det som var mindre bra med tältet var att det tog oss ca 30 minuter att packa ihop tältskrället igen. Trots fyra kloka, välutbildade huvuden (varav en ingenjör) plus en utförlig beskrivning så fick vi inte ihop det. Min hjärna fungerar ju iof inte så bra för tillfället. Jag skyller på att man tappar hjärnan vid mammaledigheten. Jag hoppas den kommer tillbaka då man ska börja knega igen. Gud så underbart det är med sommar i allafall! Det var 25 grader varmt redan kl 9 i morse! Man blir varm i både kroppen och hjärtat!
Fina Noag fick en present... Inslagen i julpapper...
Måste uppdatera mitt presentpappersförråd snarast!!

Twinsens nya utetält var uppskattat! Så nu kan jag sola! Wihoo, längtar efter bruna ben!
 
Mellisdax!

Världens sötaste fötter tar en powernap på eftermiddagen...

Kaspian provade den nya strandraggar-outfiten! Han gillade den!

Utslagen hjälte

Tältet som tog oss en halv evighet att få ihop..

1 kommentar:

  1. Ha, ha, ha, jag skrattar fortfarande när jag tänker på hur vi måste ha sett ut när vi kämpade mot/med tältet. Är SJUKT nöjd med att vi fick ihop det tillsist! Återigen stort tack för trevlig träff, god mat och Noahs present. Han gillar den verkligen - läste i den igår kväll:-). Kramis/J

    SvaraRadera