onsdag 1 juni 2011

Examensfirande i slappisfötter

Som jag berättade i mitt tidigare inlägg så tar Robert exemen idag efter 4,5 år på Göteborgs Universitet. Detta har vi naturligtvis firat! I morse klev jag och twinsen upp och fixade champagnefrukost. Ägg, färskt bröd, jordgubbar, vattenmelon, färsk annanas, yougurt med nötter, mozzarella caprese, olika charkuterier, ost och marmelader. Och rosa bubbel (som jag tyvärr inte kunde avnjuta eftersom jag skulle ratta kärran denna dag). I examenspresent fick han en stor skinnväska från Tiger of Sweden som han kan använda i sitt yrke då han ska transportera böcker, prov, dator och sånt.

Litet urval av dagens frulle

Kalasbord... Och paket inslaget i julpapper =)
Sedan åkte vi ner till Studenternas hus vid Götaplatsen på champagnemingel. Trevligt.
Den enda smolken i bägaren var att jag hade lite heelsrelaterade fotproblem. Mina fötter är van att gå omkring i joggingskor, Converse eller ballerinas och fick en chock av att helt plötsligt måsta trippa omkring i klackar. Sorgligt. Innan twinsen gick jag jämt och ständigt i klackar (trots att jag är sjukgymnast hihi). Som mini-lill-Babs typ. Mina fötter blev aldrig trötta- jag kunde tom jogga i klackarna. Men det var tider det. Jag har idag ledsamt konstaterat att mina fötter har blivit trötta och bekväma. Jag ska naturligtvis tackla detta problem med att börja träna upp fötterna igen - jag vill inte ha slappisfötter för tänk hur det kan tänkas sluta? Att jag kommer gåendes i Foppatofflor på stan??!! Nä, då får någon skjuta mig. Så nu blir det klackar PÅ oftare!! Efter Studenternas Hus gick vi vidare för själva examenscermonin på Lorensbergsteatern. Men då satte twinsen P för dagens äventyr. De ville INTE sitta i en teatersalong och slöa. Vi bestämde oss därför för att bege oss hem medan Robert och hans klasskompisar kalasade vidare. Bilfärden hem från stan blev lite av en mardröm eftersom hela Göteborg är fullt av fulla, hormonstinna studenter på lastbilsflak. Även på flak-fronten har det hänt en hel del de senare åren (har tant-Sofi noterat idag). Alla studentflak liknar gigantiska jättediscon med enorma högtalare och vilda studenter. Helt crazy!! Jag och twinsen hamnade mitt i detta jippo med vår otympliga Saab kombi.. Jag är bra på att köra bil men kör inte jättegärna mitt inne i stan. Jag blir lätt stressad av alla människor, spårvagnar, fyllon, cyklister, panchis-tanter, olika filer, enkelriktade gator, fjortisar till höger och vänster. Det var köer och avspärrat och vi kom varken fram eller bak. Addera två motorstopp och en otillåten U-sväng så kan ni tänka er hur min puls låg tillslut. Det är tur att man kan vinka och le till människor man eventuellt retar upp...Som tur var så sov i allafall twinsen i baksätet. Det hade inte varit superkul om de hade legat och vrålat i sina bilstolar likt fyllo-studenterna. Tillslut kom vi hem välbehållna. Men väldigt trötta alla tre. I kväll har vi bara myst hemma och nu när twinsen sover tror jag att jag snart ska göra detsamma. Robert ska festa hela natten lång och det tycker jag han gör såå rätt i!! Jag hoppas han får en toppenkväll!

Här står jag och mina plågade fötter... I en klänning som inte var mitt förstahandsval direkt utan snarare nödlösning. Men ni som följer bloggen vet ju att då jag provade mitt enorma lager av klänningar så blev jag varse om att min kropp inte riktigt är lika liten som innan twins-magen kom... Jag får inte på mig dem!! Men då man bara har två klänningar man kommer i så blir det ju i allfall lätt att välja... På onsdag blir det akut-klänningsshopping för min del!

Hela familjen på Studenternas Hus... Vi har dragit oss lite tillbaka i lokalen.
Obs, det är inte vi som druckit ur alla flaskorna... =)

Twinsen charmar som vanligt alla i närheten!

Lilla Junia firade sin pappas examen också!

Kalasvrålåk... fast utan discodunk...

Efter mardrömshemresan var tvillingmorsan såhär trött....

1 kommentar: