måndag 6 juni 2011

2 år sedan idag...







För två år sedan vaknade vid den här tiden med fjärilar i magen. För två år sedan sa jag "Ja" till att bli mrs Vilahamn och det var den näst bästa dagen i mitt liv (Den allra bästa dagen var såklart då twinsen föddes). Fast vår bröllopsdag var absolut den roligaste dagen i mitt liv. Ja, det är roligare att vara uppklädd, att förklara sin kärlek, uppleva den magiska vigselcermonin i kyrkan, dricka skumpa, äta gott och partaja med sina vänner och familj än att föda barn... Liksom två helt olika saker.
Det känns nästan som att det var igår vi stod där i kyrkan, nervösa men samtidigt alldelses bubbliga i hjärtat av lycka. Samtidigt känns det som att vi varit gifta i hundra år, svårt att föreställa sig hur livet var innan, vårt äktenskap känns så självklart!
Jag är i allafall så extremt lycklig över att jag och Robert har varandra och att vi ska dela resten av vårt liv tillsammans. Det finns ingen som kan få mig att skratta som han och ingen som jag känner mig så trygg med. Robert ger mig fortfarande nykärs-pirrighet i magen då och då.. Nej nu ska jag sluta skriva om hur bra jag har det- det är tröttsamt att läsa för mycket gullegull, tycker jag i allafall själv =)

2 år som gifta- då firar man bomullsbröllop. Bomull alltså. Ska vi ha det som någon sorts tema för dagen kanske? (Eftersom vi var så smart att gifta oss på en röd dag kommer vi alltid att kunna vara lediga och fira vår stora dag ihop). Jag kanske ska ta och servera lyxfrulle på sängen topless, fast med två bomullsbollar¨på mina nipples. Haha...nä gud så fult. Vi ska iallafall tillbringa denna speciella dag ihop- jag, Robert och twinsen. Vi ska äta gott och kramas massor och minnas den magiska dagen då vi sa "Ja".

2 kommentarer:

  1. Grattis på bröllopsdagen!

    SvaraRadera
  2. Massor med grattis, hoppas att ni har haft en alldeles perfekt bomullsdag! :)

    SvaraRadera