söndag 15 maj 2011

Var kommer alla dessa prylar ifrån??!!

Åh herre min je! Idag har jag och maken burit, packat, städat, skrubbat, donat, fejat, trixat och fixat så att det nästan runnit svett på ryggen. I morse gjorde vi en liten nätt lista på vad vi skulle fixa med idag inför fotograferingen. På listan stod det att vi skulle ta bort ett skrivbord och en av våra tre (!) spälsängar för att göra hemmet lite mer luftigt. Sen skulle vi bara städa lite och ta bort personliga saker och onödigt krafs. Vi uppskattade att det skulle ta typ 2 h. Jo tjena. Vi bar ner flyttkartong efter flyttkartong ner till förrådet. Och ju mer vi fixade- desto mer ökade kaoset. Hur är det möjligt? Och en ännu större fråga- VAR kommer alla miljarder GREJER ifrån? För inte har väl VI tagit in allt i vårt hem? Det är helt sjukt. Vi försökte rensa bort lite skräp då vi ändå höll på. Men jag har så svårt för att slänga saker. Jag skulle nästan kunna platsa i en såndär tragisk dokumentär på kanal 5 om personer som samlar på allt. Personer som typ inte har plats att äta på matbordet för det är fullt av olika samlarobjekt. 
Typ såhär:
Robert: Men den här skitfula tygsaken kan vi ju slänga!
Jag: Stopp där din lilla marodör- Det är ju en DUK! Och jag fick den då jag fyllde 20 år och den har ett stort affektionsvärde för mig förstår du.
Robert: Men kommer vi att använda den?
Sofi: Nej. Men jag vill ändå ha den kvar. Som minne. Så att kan jag minnas tiden då jag fyllde 20 år. Då jag var ung, pigg och vacker.
Robert: Suck.
Sen gick vi vidare med mina gamla väskor och då kan ni ju bara gissa er till hur diskussionerna fortsatte. Handväskor är ju nästan som kroppsdelar för farao! De kan man ju inte bara kassera.
Som tur var så dök Annida upp som en räddande ängel- matade barnen med lunch och tog sedan med sig dem hem till henne. Att vara två vuxna utan twins ökar effektiviteten med 300% kan jag lova! Så vi försökte jobba på i turbofart. Tog en supersnabb hamburgare-lunch och fortsatte till kl 15.30 då vi åkte hem till Annida och Stefan för att hämta hem våra små igen. Vi möttes av två glada bebisar och nybakade hallongrottor som vi glatt mumsade i oss. Annida är en vän och barnvakt värd sin vikt i guld.
Nu har vi nattat barnen, ätit och fixat med det sista inför i morgon. Nu är det Mästarnas mästare och mys med min honey som gäller!
Bildbevis på att jag badade förra veckan! Har sedan dess varit helt galet förkyld dock. Har inte kunnat prata alls på tre dagar för att jag är så himla hes. Fast Robert tycker att det är sexigt med hes röst då det gör inget =)

Bild från i torsdags då jag och twinsen lunchade på stan med mina favvotjejer Mariell och Annida

Lyx med lunch ute i vårsolen!!

Kolla inte på mig för jag ser förjäklig ut. Är faktiskt finare i verkligheten. Eller har jag hybris kanske?

Min sockerskorpa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar