fredag 20 maj 2011

Piggelin, kaffe, jordgubbar

God kväll! Sitter allena i soffan och väntar på Robert som är på ingång. Cecilia och Elias har precis åkt hem. Vi har haft en dejlig dag tillsammans (är sååå glad över mina fina vänner eftersom jag avskyr att vara utan (vuxet) sällskap). Powerwalk runt 8an i Skatås- Cecilia går lika fort som jag och vi brukar bli ivrigt påhejade av de panchisar vi passerar. "Heja" och "Friskt jobbat" brukar panchisarna säga och vinka med sina volangiga rynkarmar samtidigt som vi kör om dem med barnvagnarna så att det ryker om däcken. Sedan åt vi chevrésallad med valnötter samt surdegsbröd till lunch. Honungsmelon till efterrätt. Sedan lekte vi med våra barn. Oj så intensivt det kan bli trots att det bara är 3 bebisar. Tänk att jobba på en förskola- jag skulle behöva 38 espresso i timman för att överleva dagen. På eftermiddagen tog vi en kort promenad till Caféet i Skatås och åt glass (Piggelin). Nu i kväll har vi badat bebisar, matat bebisar, lekt med bebisar och lagat middag (ugnsbakad kyckling med citron, oliver, fetaost och massa olika grönsaker). Jorggubbar med vaniljglass och chokladsås till efterrätt. Det är mammalivet på en pinne- man äter och fikar och slurpar kaffe så fort man har chansen emellan allt bebisjoxande och bebismysande. Inte alls fel. Förtjusande trevligt faktiskt!
Cecilia och Elias i Piggelinätartagen.
Sist jag åt en Piggelin var då jag låg på Uppvaket efter kejsarsnittet då twinsen föddes. Jag hade inte ätit något på 18 h så den Piggelinen var den godaste glass jag någonsin ätit. Kanske också för att det var den första glassen jag åt som mamma till världens bästa twins...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar