onsdag 25 maj 2011

Olyckligt kär i en klänning...

Good mornings! Igår lyckades jag med ännu en löprunda med barnvagnen. Denna var dock inte frivillig. Det är superläskigt domedagsväder här i Göteborg. Det växlar hejvilt mellan sol-hagel-storm-ösregn-sol. Igår fm skulle jag ta en kort promenad runt Härlanda tjärn. Solen sken och jag bara njöt av att lufta hjärnan och andas frisk luft. Då jag kommit halva vägen växlar himlen helt plötsligt färg. På tre sekunder förvandlas den ljusblå färgen till svart och det börjar hällregna. Hjälp! Ingen regnskydd till vagnen hade jag med mig heller eftersom jag bara skulle va ute typ 30 min (och jag trodde det var najs väder ju). Så det var bara att koppla på Powern på benen och lubba hem fort som attan! Svettigt! Men jag fick ju ett bonusträningspass och det var ju positivt. Efter detta åt jag och twinsen lunch och piffade till oss för att möta upp Annida i stan för lite shopping. Jag hittade en superduperjättefin klänning på Zara. Men det fanns såklart inte i min storlek i den färgen jag spanade in (inte på onlinebutiken heller). Den fanns i vitt i rätt storlek med eftersom jag hade tänkt att ha den på Lindas bröllop i sommar så passar det sig inte med vit klänning. Tänk om Henke tar fel på brud och gifter sig med mig då i stället- så konstigt det skulle bli =).
Men det är jobbigt då man blir kär i en klänning och inte kan sluta tänka på den. Olycklig kärlek är smärtsamt!!
Orsaken till mitt olyckliga hjärta. Mycket finare i verkligheten än på bilden faktiskt. Fantastiskt material och finare i färgen. Mer korallfärgad- här ser den orange ut ju.

Tänk er en brunbränd rygg i denna.... fint! Dessutom så klarar sig mina tuttar med lite nippel-tejp!! Ingen BH behövs- de klarar sig i det fria. En stor fördel med små behag.
Jag gillar att den är så "pryd" och klädd där fram men naken i ryggen...
Idag ska jag och twinsen hem till Pia och Siri och träffa övriga mammor och bebisar i min mysiga föräldragrupp. Kul!!

Efter vår runda på stan följde Annida hem till oss en stund..

Barnen lekte apor i soffan (ni vet då de sitter och letar loppor på varandra) medan jag sprang runt och röjde i vårt råttbo som alltid är stökigt trots att jag alltid städar. Jättemärkligt!

Notera att kandelabern har fått flytta upp i soffan =). Kaspian har börjat klättra i den och det är kanske inte så säkert...

2 kommentarer:

  1. VIll du att jag ska kolla i Köpenhamn? Vilken storlek är det du vill ha? :-)

    SvaraRadera
  2. skicka meddelande på facebook i så fall, ska ut på stan nu :-)

    SvaraRadera