onsdag 11 maj 2011

Modern barnvakt

Jag kommer från Vilhelmina och det är där jag har min familj. Mamma och pappa saknar naturligtvis sina barnbarn helt galet mycket och gråter ibland flera liter tårar av saknad efter Kaspian och Alvina. Vi är därför flitiga användare av Skype. Skype är ju helt sjukt bra! Dels för att det är helt gratis. Jag tycker att det (nästan) känns som att man är en del av livet hemma då vi skypar. Pappa ringer ofta då han äter lunch, vi brukar snickelisnacka om allt möjligt medan jag pysslar och donar hemma. Han tycker om att "sitta barnvakt", dvs jag placerar barnen framför datorn och så "passar" han dem och pratar med dem medan jag grejar. Alla nöjda. Vi brukar också ofta skypa medan mamma, pappa och lillasyster Natali äter middag hemma. Då känns det nästan som att vi också sitter där runt middagsbordet. Jag är väldigt glad att denna moderna teknologi finns, det minskar avståndet mellan oss litegrann. Och lindrar den värsta saknaden.
I love you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar