fredag 6 maj 2011

Jag tittar på TV så att ögonen blir fyrkantiga

Jag sitter och spanar i TV-tablån. I kväll är det ju fredag och det är dags för svennebanan-fredagsmys. Jag försöker hitta något spännande att kolla på kl 20. Förhoppningsvis sover twinsen då så att jag och Robert kan ha egentid och mysa i soffan och suga på karameller. Tyvärr är inte livet med småbarn mer exotiskt och spännande än att man tittar på TV och äter gott på fredagsmyset. Idag kan vi välja på "Talang" på TV4 och "Så ska det låta" på SVT. Usch och blä säger jag om de programmen. Hur kan ett så pruttdåligt program som "Talang" fortfarande finnas kvar som fredagsunderhållning? TV 4 måste ha världens sämsta fantasi. "Så mycket bättre" är det enda program de lyckats då fram som är värt att titta på. Och "så ska det låta" är jag också utless på! Vi har alla filmkanaler också men det är inte bättre där. "To hell and back" visas på TV1000- en actionfilm från 1955. Blir inte direkt vrålsugen på den heller- kunde man ens göra film så tidigt som 1955? På Canal + går "Precious" men den blir man ju bara deprimerad av även om den är väldigt bra. Nej, det verkar vara så illa att vi får vara kreativa ikväll och hitta på något annat än slötittande på TV. Vi borde kanske diskutera något smart som politik, ekonomi eller kultur. Hmmm.... Troligtvis hyr vi en film i stället så att vi slipper aktivera hjärnan i onödan- det är ju fredag för bövelen.

Denna trio gör mig lite illamående

Och den här charmiga filuren är jag också trött på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar