fredag 27 maj 2011

Jag har en extra magsäck till efterrätter..

Hejsan! Har vaknat upp i ett regningt och grått Göteborg. Har precis ställt in en lunchdejt på stan med Cecilia och Elias. Inte lika charmigt att luncha då det är pissväder. Dessutom är vår lilla dotter förstoppad och inte på sitt bästa solskenshumör. Hon har ingen matlust alls och försöker frekvent att lätta på trycket utan framgång. Stackars liten! Hon ville inte äta någon frukost men jag har köpt katrinplommonjuice som går ner. Och ersättning gillar hon också för det mesta som tur är. Men en dag på stan med en bajsnödig, arg dotter hoppar jag som sagt över idag. Mer bekvämt att hålla sig hemma och dessutom har jag en hel del hushållsarbete som behöver bli gjort. Jag tycker att det är så konstigt att Avlina så ofta är förstoppad då Kaspian aldrig är det. De äter ju precis likadant och jag tycker att Alvina dricker bättre än sin bror, trots det så fungerar inte hennes mage lika problemfritt. Konstigt.
Igårkväll hade jag och Robert en väldigt mysig kväll. Han lagade trerätters och hade köpt jättegott vin. Man borde lyxa till det oftare på vardagarna är vår bestämda slutsats efter igår!

En syn jag önskar jag såg oftare. Robert lagar mat och jag smuttar på vinet.
Robert är ju alltid så himla varm, därav badshorsen... Men det är inte illa att ha sin egna nakna kock =)

Twinsen kände nog på sig att deras föräldrar ville ha lite egentid och somnade för natten 10 minuter innan maten var klar. Galet bra tajming! Grillad aubergine med egengjorde pesto- och parmesancreme till förrätt. Ugnsbakad Hälleflundra med färsk basilikasås och rostade solrosfrön + färsk pasta till huvudrätt. Till dessert serverades det Ben & Jerryglass med färska jordgubbar doppade i smält 70% choklad. Robert var så mätt att han gav bort sin efterrätt till mig den tokstollen. Jag var också smällmätt med åt naturligtvis upp både min och Roberts efterrätt. Jag har en extra magsäck endast avsedd för dessert. Dessutom åkte jag faktiskt en sväng till gymmet igår och gjorde ett kortispass på 40 minuter- så jag var välförtjänt av en extra efterrätt kan jag tycka..

1 kommentar:

  1. Men harreligen så gott det lät - alltihopa!
    Jag har en speciell glassmage, där det alltid får plats glass i stora lass, så jag förstår precis vad du pratar om ;) hehe

    Hoppas att lillskruttans mage släpper taget om innehållet snart. Inte ett dugg kul att klämma och klämma utan resultat hela dagarna ju.

    Förresten får du hojta om du vill ha lösen till mina låsta inlägg :) Där kan du ju till och med få se Hannah och hennes småsnyggingar svischa förbi lite då och då!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera